Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Weekday vokser internasjonalt både fysisk og digitalt

Weekday vokser internasjonalt både fysisk og digitalt
Liselott Olovzon, Head of Marketing hos Weekday.
Izabella Borowska

Alt for å møte kundene.

ANNONSE

Kleskjeden Weekday, som inngår i H&M Group, ble grunnlagt i 2002 og har den siste tiden fokusert på å ekspandere sin virksomhet internasjonalt både fysisk og på nett.

Så langt i 2019 har allerede flere nye Weekday-butikker blitt åpnet rundt om i europeiske byer. Blant annet i Reykjavik, Luxemburg, København, Paris, Leuven, Leipzig og Bergen. Og ekspansjonen kommer til å fortsette i løpet av året.

- I dag har vi butikker på 12 markeder og netthandel på 19 markeder, blant annet i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Storbritannia og Nederland, sier Liselott Olovzon, markedssjef hos Weekday, til vår søsternettside Ehandel.se.

Tror på omnikanal

Selskapet forteller at Weekday satser sterkt på å åpne både fysiske butikker og nettbutikker, ettersom styrken for dem ligger i en sterk omnikanal. En kombinasjon av det fysiske og det digitale gjør det lettere å kunne etablere gode relasjoner med kundene, mener Liselott Olovzon.

- Vi vil kunne tilby en unik opplevelse og vi tror på det fysiske møtet, avslutter hun. 

Selskapet har dessuten også gjort andre omnikanal-satsninger den siste siden, i form av å tilby kundene å designe sine egne plagg både i nettbutikk og på digitale skjermer i fysisk butikk.

Ehandel.com har tidligere forsøkt å kontakte Weekday angående den sistnevnte satsningen, men det uten hell. 

Del artikkel: