Onsdag denne uken la sportskjeden XXL frem sine tall for årets første kvartal, hvor omsetningen sank fra 2,07 til 2,01 milliarder kroner. Resultatet skal på sin side ha økt til 55 fra 51 millioner kroner.
Etter et skuffende fjerde kvartal i fjor har XXL innført flere tiltak, som skal ha gitt fortjeneste nå. Selskapet forventer å se endra bedre resultater av dette, gradvis utover i 2019.
Netthandelen økte til 325 MNOK
Siden i fjor skal netthandelen ha økt omsetningen med nesten 9 prosent til 325 millioner kroner, mot 298 millioner kroner under samme periode i fjor.
Selskapet skriver i rapporten at netthandel blir en stadig større del av dem, og at salget på nett idag står for 16,1 prosent av det totale salget.
De nye grepene som er blitt gjort i netthandelen er blant blant annet personaliserte landingssider i alle land, flere nye funksjoner på nettsiden, sorteringsfiltre og bedre bilde- og videokvalitet. Målet er å bli "omnikanal-mester".
- XXL vil fortsette å investere og styrke konseptet ved innovasjoner, automatiseringer og berikede kundeopplevelser over tid, med en klar ambisjon om å bli "the omni-channel champion", heter det seg i rapporten.