Zalando fortsetter opp og frem.
I årets første kvartal vokste omsetningen med 24 prosent, og den europeiske motegiganten er fortsatt i siget viser foreløpige tall for årets andre kvartal.
Nærmer seg milliarden
Her kommer det frem at det er snakk om en tilvekst på 24-26 prosent, noe som betyr en omsetning på mellom 909 og 924 millioner euro i perioden fra april til og med juni, står det i pressemeldingen som ble sendt ut tirsdag morgen denne uken.
Driftsresultatet vil sannsynligvis havne på et sted mellom 68-88 millioner euro - som gir en driftsmargin på 7,5-9,5 prosent (EBIT).
Zalando, hele året sett under ett, forventer en driftsmargin på 4-5,5 prosent.
Alle tall er foreløpige. Den fullstendige rapporten for andre kvartal 2016 blir først publisert 11. august.
Les også: Robert Gentz - Europas digitale motekonge
- Vi hadde et meget sterkt andre kvartal
Rubin Ritter (bildet), styreleder i Zalando, er meget fornøyd med hvordan ting har utviklet seg i siste kvartal.
- Vi hadde et meget sterkt andre kvartal. Vi innfridde våre ambisiøse mål om økt vekst, og vi så lønnsomheten øke. De operative fordelene våre har utviklet seg sterkt mens vi fortsatt gjennomfører nye investeringer for å kunne tilby kundene våre enda litt mer gjennom våre plattform-initiativ, sier Ritter.
Les også: Zalando på offensiven: Satser på 10 milliarder euro i omsetning om få år
Det er gode dager i Zalandos hovedkvarter i Friedrichshain i Berlin.
Foto: Bjørn Skomakerstuen
Zalandos fjorårsomsetning var på nesten på tre milliarder euro.
I februar i år smatt de inn på en 17. plass på oversikten over verdens 50 største nettselskaper.
(Hovedfoto: Zalando)