Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Zalando lanserer skjønnhetskategori på nett

Zalando med milliardrekord og nytt bærekraftløfte
Zalando gjør storsatsning med egen skjønnhetskategori for kvinner og menn.
Illustrasjon: Claudius Pflug/Zalando/pressebilde
therese.karlsrud.haugen

Ny skjønnhetskategori på Zalando kommer til Norden i begynnelsen av 2019.

ANNONSE

Zalando lanserer i dag skjønnhet for menn i Berlin, som er et ledd i selskapets nyeste satsning på skjønnhet- og velværeprodukter i sin nettbutikk, avslører de i en pressemelding. 

Tyskland er det første landet som får muligheten til å shoppe skjønnhetsprodukter på Zalandos nettsider, og Østerrike og Polen vil følge etter i løpet av få uker. Det er ventet at de nordiske landene vil få tilgang på den nye kategorien i første kvartal 2019.

One-stop-shop

Zalandos kunder kan snart velge mellom 150 ulike merker og hele 7000 produkter innen hud-og hårpleie fra kjente navn som blant annet David Beckham, American Crew og LÓreal Luxe.

Salget av skjønnhets- og velværeprodukter i Europa ligger på rundt 83 milliarder euro årlig, men foreløpig står netthandelen kun for 4 milliarder av dette beløpet. Med den nye kategorien «Beauty» ønsker Zalando å posisjonere seg som en «one-stop-shop», og som den foretrukne nettbutikken for klær- og skjønnhetsprodukter i Europa. 

 

Del artikkel: