Zalando lanserer i dag skjønnhet for menn i Berlin, som er et ledd i selskapets nyeste satsning på skjønnhet- og velværeprodukter i sin nettbutikk, avslører de i en pressemelding.
Tyskland er det første landet som får muligheten til å shoppe skjønnhetsprodukter på Zalandos nettsider, og Østerrike og Polen vil følge etter i løpet av få uker. Det er ventet at de nordiske landene vil få tilgang på den nye kategorien i første kvartal 2019.
One-stop-shop
Zalandos kunder kan snart velge mellom 150 ulike merker og hele 7000 produkter innen hud-og hårpleie fra kjente navn som blant annet David Beckham, American Crew og LÓreal Luxe.
Salget av skjønnhets- og velværeprodukter i Europa ligger på rundt 83 milliarder euro årlig, men foreløpig står netthandelen kun for 4 milliarder av dette beløpet. Med den nye kategorien «Beauty» ønsker Zalando å posisjonere seg som en «one-stop-shop», og som den foretrukne nettbutikken for klær- og skjønnhetsprodukter i Europa.