Idag rapporterer motegiganten Zalando sine tall for første kvartal, hvor salget skal ha økt med 15,2 prosent opp til 1,4 milliarder euro, sammenlignet med i fjor.
Veksten er dog noe svakere enn første kvartalet i 2018, da selskapet vokste med 22 prosent.
Les også: Zalando slutter med fri frakt i flere land
Økte resultat og kundebase
Resultatet skal ha landet på 6,4 millioner euro opp fra 0,4 i fjor, mens antall kunder økte med drøye 14 prosent til 27 millioner aktive kunder.
Aktiviteten på nettsiden har samtidig økt med nesten 30 prosent, hvilket innebærer at Zalando hadde 924 millioner besøk under første kvartalet.
Les også: Zalando flytter inn i splitter nytt hovedkontor - se bildedryss
Forventer 25 prosent vekst
Zalando forventer å vokse med 20 til 25 prosent i år, samt lande på EBIT mellom 175 og 225 millioner euro.
- Vi er fornøyde med våre økonomiske resultater i første kvartal, som viser et sterkt fokus på vekst og er i tråd med våre prognoser for året. Vi vil fortsette å investere på områder, som skaper høy merverdi for våre kunder, sier David Schröder, CFO i Zalando, i en pressemelding.