Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Zalando oppretter idé-stipend i Norge

Netthandel

Magnus Helsvig gir bort 20 000 kroner til den nordmannen som kommer opp med den beste ideen for hvordan den tyske klesgiganten skal bli enda litt bedre.

ANNONSE

Utvikling og innovasjon driver den tyske klesgiganten fremover i et rasende tempo. Å teste nye pilotprosjekter og støtte opp om kreativ tenking har nå ført til opprettelsen av stipender i Norden og Storbritannia.

Ser til foregangsland

- Som alle nordiske land, er Norge et avansert marked og et foregangsland når det kommer til netthandel på data og mobil. Siden vi også har tradisjon for katalogshopping, forventer vi å se mange gode ideer fra blant annet norske studenter. Nordmenn er veldig vant til mobilene sine og kan tilpasse seg raskt til ny teknologi. Derfor ønsker vi spesielt å se hva de unge talentene kan komme med, og samtidig gi dem en premie, sier Magnus Helsvig, markeds-ekspert for Norge i Zalando, og norsk jurymedlem for stipendet, til Netthandel.no.

Göran Allvar, grunnlegger av det ferske stipendet, legger til:

- Zalando er en «disruptive» spiller i moteindustrien. Vi er alltid på utkikk etter «the next thing», og nå spør vi også studenter om de vil dele sine beste ideer om hvordan vi kan fortsette å forandre motelandskapet innen netthandel med oss. Stipendet har blitt opprettet for å få innsikter utenfor Zalando, og for å gi studenter noe tilbake for ideene deres.

Les også: Zalando på offensiven: Satser på 10 milliarder euro i omsetning om få år

20 000 i potten

Juryen, som består av Zalandos netthandel- og lokal-eksperter, kommer til å velge ut de beste ideene, og den aller beste vil vinne et stipend på 20 000 kroner.

- Vi håper vi kan bli overrasket og engasjert, av friske og nye måter å tenke på, sier Helsvig.

Søknader tas imot frem til 1. oktober 2016, og stipendvinneren blir annonsert 30. oktober.

For mer informasjon om hvordan du søker; klikk deg inn her.

(Foto: @Ben Böhmer/Zalando)

Del artikkel: