Utvikling og innovasjon driver den tyske klesgiganten fremover i et rasende tempo. Å teste nye pilotprosjekter og støtte opp om kreativ tenking har nå ført til opprettelsen av stipender i Norden og Storbritannia.
Ser til foregangsland
- Som alle nordiske land, er Norge et avansert marked og et foregangsland når det kommer til netthandel på data og mobil. Siden vi også har tradisjon for katalogshopping, forventer vi å se mange gode ideer fra blant annet norske studenter. Nordmenn er veldig vant til mobilene sine og kan tilpasse seg raskt til ny teknologi. Derfor ønsker vi spesielt å se hva de unge talentene kan komme med, og samtidig gi dem en premie, sier Magnus Helsvig, markeds-ekspert for Norge i Zalando, og norsk jurymedlem for stipendet, til Netthandel.no.
Göran Allvar, grunnlegger av det ferske stipendet, legger til:
- Zalando er en «disruptive» spiller i moteindustrien. Vi er alltid på utkikk etter «the next thing», og nå spør vi også studenter om de vil dele sine beste ideer om hvordan vi kan fortsette å forandre motelandskapet innen netthandel med oss. Stipendet har blitt opprettet for å få innsikter utenfor Zalando, og for å gi studenter noe tilbake for ideene deres.
Les også: Zalando på offensiven: Satser på 10 milliarder euro i omsetning om få år
20 000 i potten
Juryen, som består av Zalandos netthandel- og lokal-eksperter, kommer til å velge ut de beste ideene, og den aller beste vil vinne et stipend på 20 000 kroner.
- Vi håper vi kan bli overrasket og engasjert, av friske og nye måter å tenke på, sier Helsvig.
Søknader tas imot frem til 1. oktober 2016, og stipendvinneren blir annonsert 30. oktober.
For mer informasjon om hvordan du søker; klikk deg inn her.
(Foto: @Ben Böhmer/Zalando)