Når Zalando arrangerte festivalen Bread&Butter i sommer, denne gangen med artister som Lauryn Hill og Jaden Smith, valgte 35 000 personer å besøke eventet i Berlin. Motemessen varte i tre dager og etterpå ble arrangementet beskrevet som en suksess av selskapet.
- Det her viser at Bread&Butter virkelig møter vår målgruppes behov, sa for eksempel Carsten Hendrich, som er ansvarlig for Zalandos "Creative Lab", i en kommentar.
- Tester og utvikler kontinuerlig
Men noen måneder senere låter det annerledes. I følge siden Fashionforum.dk har Zalando nå bestemt seg for å legge ned Bread&Butter, hvertfall i sin nåværende form.
- Etter å ha overveid nøyaktig har vi besluttet å ikke arrangere Bread&Butter neste år. På Zalando tester, evaluerer og utvikler vi ulike prosjekter kontinuerlig. Med Bread&Butter har vi fått motekunnskaper og vunnet våre motepartneres tillit. Basert på disse erfaringene vil vi nå fokusere på en bredere målgruppe med personlige og lokale kampanjer, sier en av Zalandos tre daglig ledere David Schneider til Fashionforum.
Festivalen Bread&Butter ble grunnlagt av Zalando år 2014 og skal siden det ha vokst hvert år.