Ifølge Breakit.se, som har testet den nye netthandelen til Afound, vil det tilbys alt fra Gucci og Prada, til Na-kd og Dr. Martens.
H&Ms egne merkevarer mest synlig
I tillegg vil man finne merker som Filippa K, Whyred, Stella McCartney, Céline, Dagmar og JW Anderson. Prisene vil ligge med rabatter fra 30 til 70 prosent.Â
Det vil også bli solgt innredning og tilbehør slik som klokker.
Samtidig viser gjennomgangen av den nye netthandelen at det er H&Ms egne merkevarer som har fÃ¥tt betydelig mest synlig plass. Ifølge H&M selv er det kun 30 prosent av sortimentet som er deres egne merkevarer.Â
Afounds netthandel har hundrevis av H&Ms egne merkevarer
Blant luksusmerkene Louis Vuitton og Prada er det henholdsvis 17 og 128 produkter pÃ¥ siden, mens H&Ms egne merkevarer fins i flere hundertalls varianter.Â
Det virker som at H&M gÃ¥r for Ã¥ selge gamle lagervarer med normale tilbudspriser og at de ikke har noe større samarbeid med de kjente luksusmerkene, hevder Breakit.se.Â
- Vi ser et stort potensial for Afound og ser frem mot Ã¥ introdusere markedsplassen for Sverige i 2018. Afound verner om produkters verdi og miksen av dem. Gjennom Ã¥ tilby inspirasjon til personlig stil, kvalitetsvaremerker og følelsen av Ã¥ kunne gjøre et veldig bra kjøp, tilbyr Afound en ny form for off-price-opplevelse, sa Fredrik Svartling, administrerende direktør i Afound i en pressemelding da Afound ble presentert.Â
Planer om ekspansjon i Norden
H&M skal i første omgang tilby Afound for sine svenske kunder, hvor de Ã¥pner fysiske butikker og nettbutikk om kort tid. Deretter er mÃ¥let Ã¥ ekspandere, og etter planen skal det nord-europeiske markedet være første mÃ¥l.Â
Afound-butikken i Drottninggatan i Stockholm, samt nettbutikken åpner 14. juni.
Selv om netthandelen i nÃ¥værende form tilbyr et begrenset utvalg av andre merkevarer, er det grunn til Ã¥ tro og hÃ¥pe at Afound vil bli noe mer enn en netthandel som tilbyr H&M-produkter med en ny vri.Â