Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Alle gode ting er tydeligvis tre for Apotek 1

Alle gode ting er tydeligvis tre for Apotek 1
2017 er tydeligvis året hvor det formelig renner inn priser til Apotek 1. Årets tredje pris - «Årets Butikkjede 2017» - fikk de på Kjøpsenterkonferansen. Jurymedlem Morten Mørken (t.v.) og Anders Vik fra Apotek 1 smiler om kapp.
Bilde: Pressebilde
Bjørn Skomakerstuen

Apotek 1 gjør tydeligvis noe riktig. Denne uken sikret de seg årets tredje hedersbevisning.

ANNONSE

Torsdag kveld sikret kjeden seg årets tredje pris da de ble utpekt til «Årets Butikkjede 2017» på Kjøpesenterkonferansen i Stavanger.

Tidligere i år ble Apotek 1 kåret til beste apotekjede i Norsk Kundebarometer, samt at de ble utpekt som årets handelsbedrift i Norge under Handelskonferansen til Virke i slutten av september.

«Grand Slam»

- Det er helt fantastisk, sier administrerende direktør i Apotek 1 Øyvind Winther i en pressemelding.

- Jeg er svært stolt på vegne av alle ansatte i Apotek 1 som gjør en iherdig innsats for at vi skal være ikke bare best i bransjen, men best i Norge. Å ta «Grand Slam» på denne måten er nesten utrolig.

Utmerkelsen «Årets Butikkjede» gis hvert år ut av Nordic Council of Shopping Centers Norge (NCSC) til den butikkjeden som i løpet av de siste tolv månedene oppleves som kjøpesentrenes mest attraktive samarbeidspartner, og som har gitt kjøpesenterkunden den beste handleopplevelsen i året som har gått.

Dette er 24. gang prisen deles ut.

Strategisk butikkplassering

- Mer enn 100 av våre apotek er plassert i kjøpesenter rundt omkring i Norge. Det er fint å se at gjennom å være en fagkanal der våre medarbeidere har et bevisst fokus på å bruke sin kunnskap til kundens fordel, så tilfører vi også en verdi for de kjøpesentrene vi samarbeider med, sier Winther.

Juryen begrunner prisen på følgende måte:

«Apotek1 er en velkjent og populær aktør i sitt segment. De har i stor grad evnet å markedsføre seg til en «top-of-mind»- posisjon hos en stor andel av befolkningen, både via tradisjonelle og mer moderne markedsføringskanaler. Dette har resultert i en solid vekst i omsetning, og vi er glade for at så mange som rundt en tredjedel av kjedens butikker er etablert på et kjøpesenter».

Slik ble kjedene vurdert

Kandidatene er vurdert på områdene omsetningsutvikling, service, deltakelse på sentrenes aktiviteter, servicenivå, butikkutforming, fornyelse, markedsføring, og konsept. Kriteriet for å vinne er at kjeden bestå av minst fem butikker, må være landsdekkende (representert minimum i to landsdeler) og ha vært i drift i Norge i minimum to driftsår. Kjeden skal ha omsetningsøkning for den vurderte perioden, samt vise til positivt resultatregnskap.

 

Del artikkel: