Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Doblet salget av møbler og interiør på nett

Doblet salget av møbler og interiør på nett
Fysiske møbelbutikker fungerer mer og mer som showrooms hvor kunden ser og kjenner, mens selve bestillingen skjer på nettet i etterkant.
therese.karlsrud.haugen

- Kundene bruker de fysiske butikkene som utstilling, og kjøper i nettbutikken.

ANNONSE

Nye data fra Klarna viser at det norske salget av møbler og interiør på nett ble doblet i årets første kvartal sammenlignet med tilsvarende periode i fjor. 

Økningen kommer av at flere og flere sjekker ut varene i butikken, for så å bestille på nett når de kommer hjem. 

- Vi ser stadig oftere at kundene bruker de fysiske butikkene som utstilling, og kjøper i nettbutikken, gjerne på søndag kveld. Dette er faktisk det mest populære tidspunktet for handling i denne type nettbutikker, sier markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad, i en pressemelding. 

Sømløs overgang

Møbelkjedene merker godt den økende trenden blant forbrukerne, som krever en mer og mer sømløs omnikanal. 

- Tilgjengelighet, enkelhet og tidsbesparelsen er de tre viktigste drivkreftene. Netthandelen kommer til å fortsette å øke med en sømløs overgang fra fysisk butikk, der varehuset blir et sted hvor kundene kan innhente informasjon, teste kvaliteten og sammenlikne, sier e-commerce manager hos Norges største landsdekkende møbelkjede, Bohus, Stian Bentzen.

- Varehusene kommer til å være viktige

Både Bohus og andre møbelkjeder jobber med systemer og innhold, som skal hjelpe kunden å innrede hjemme på nett. Det dog én ting som ikke kan testes ved hjelp av teknologi når det komme til møbler. 

- Det er vanskelig å kjenne hvor godt du sitter med teknologi, så vi er overbevist at varehusene kommer til å være viktige for oss i mange år fremover, sier e-commerce manager hos Bohus, Stian Bentzen, i en pressemelding. 

Del artikkel: