Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

GS1 gjør ny satsning mot digitale markedsplasser og offentlig sektor

GS1 gjør ny satsning mot digitale markedsplasser og offentlig sektor
Rina Moen skal lede arbeidet i GS1 Norways nye satsning mot offentlig og digital handel.
Foto: GS1
therese.karlsrud.haugen

Rina Moen blir ny utviklingsleder i arbeidet for å synliggjøre GS1-standarder for netthandel og offentlig sektor.

ANNONSE

Organisasjonen GS1 Norway sin oppgave er å standardisere produktinformasjon og effektivisere arbeidsprosesser. I forbindelse med en netthandel i sterk vekst, blir også  standarder for unik identifikasjon av handelsvarer stadig viktigere.

Rina Moen skal lede organisasjonens nye satsning når det gjelder å synliggjøre GS1 standarder for offentlig sektor og netthandel.

Ny utviklingsleder

Moen, som har erfaring fra selskaper som Posten og Bring samt Felleskjøpet, Brilleland og Egmont Publishing, blir Industry Development Manager i GS1. Her får hun ansvar for å synliggjøre og tilrettelegge standarder innen offentlig og nettbasert varehandel.

- Det er fortatt mange som ikke er godt kjent med GS1 sine internasjonale standarder som GTIN og GLN, og som kan få stor nytte av disse i en verden med stadig mer digitalisert handel og logistikk. Datakvalitet blir bare mer og mer viktig, og er nøkkelen til trygghet, effektivitet og kontroll for alle selskapene i digitale markedsplasser, sier Moen i en pressemelding.

500 milliarder i årlig innkjøp

GS1 mener deres standarder kan tilby mange fordeler til offentlig og digital handel. Dette skal de nå synliggjøre.

- Rina sin lange erfaring, ikke minst som bedriftskonsulent i flere bransjer, tilfører GS1 Norway svært viktig kompetanse i vår videre satsing på netthandel og markedsplasser. Hennes erfaring fra offentlige anskaffelser blir også viktig når GS1 Norway nå skal øke innsatsen for å bistå offentlige sektor. Det offentlige bruker rundt 500 milliarder kroner i årlige innkjøp, og det er svært mye å spare på gode standarder for handel og logistikk, sier administrerende direktør i GS1 Norway, Geir Paulsen. 

Del artikkel: