Kardashian-familien, Beyoncé, Taylor Swift, Justin Bieber, det engelske boybandet One Direction, fotballspilleren Mario Balotelli og Janet Jackson er bare noen få av et stort stjernegalleri som har latt seg avbilde med kosedressene fra norske Onepiece.
Onepiece ble grunnlagt av Thomas Adams, Knut Gresvig og Henrik Børke Nørstrud i 2007.
Rykker opp
Nå tar Thomas Adams et skritt tilbake og overlater rollen som administrerende direktør til 29 år gamle Espen Skei Lerfald, som siden mars i år har vært finansdirektør i selskapet.
- Jeg er ydmyk og glad for den sjansen jeg nå har fått til å drive Onepiece videre. Selskapet har vært gjennom en fantastisk oppstartsperiode med god vekst, og hvor man har klart å etablere seg i flere internasjonale markeder. Videre blir det viktig å jobbe med å befeste den posisjonen man har fått i eksisterende markeder, samt å etablere seg i nye markeder og fortsette å utvikle merkevaren. Dette er en utrolig spennende oppgave som jeg med stor entusiasme tar fatt på, sier Lerfald om sin nye rolle.
Espen Skei Lerfald kommer fra PwC og har erfaring innen en rekke ulike bransjer. Med store visjoner og bred erfaring er han nå klar for å dra Onepiece-suksessen videre.
Lerfald har en bachelor i økonomi og administrasjon fra Norges handelsskole i Bergen, en master i revisjon og regnskap fra Handelshøyskolen BI og en master i finans fra ESADE Business School i Barcelona.
LES OGSÅ: Onepiece stakk av med gjev nettpris i Barcelona
Omsatt for mer enn 700 mill. siden starten
I fjor omsatte selskapet plaggene som kommer i en hel del for drøyt 120 millioner kroner, og endte opp med et driftsresultat på drøyt 15,4 millioner kroner.
Thomas Adams.
Foto: Bjørn Skomakerstuen
Europa har vært det ledende markedet, men med Lerfald i sjefsstolen skal trykket rettes mer mot det amerikanske markedet.
- Vi står foran en spennende tid med mange muligheter, og både Henrik, Knut og jeg har stor tro på Espen i den nye rollen som administrerende direktør. Espen er et multitalent med en ekte «passion» for å nå målene. Prosessen rundet det å finne en toppsjef har vært lang og grundig, skriver Adams i en pressemelding.
Finnes hos Harrods
Onepiece er i all hovedsak et nettbasert konsept, men har også fysiske butikker i blant annet i Los Angeles og Paris.
I tillegg selges Onepiece i mer enn 1000 butikker over hele verden, blant annet i det ekslusive magasinet Harrods i London.
(Foto: Onepiece)