Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Selger dyre design-produkter på nett: - Vi føler at vi har lykkes godt med omnichannel-strategien

Selger dyre design-produkter på nett: - Vi føler at vi har lykkes godt med omnichannel-strategien
Administerende Direktør i David Andersen, Finn Martinsen.
Foto: Bjørn Skomakerstuen
Magnus Hjelle

Nordmenn er ikke lenger redde for å kjøpe luksusvarer på nett, sier kjededirektør Finn Martinsen til Finansavisen.

ANNONSE

David-Andersen selger produkter til alle aldersgrupper; dåpsbarn, konfirmanter, brudepar og andre folk, men fremhever til Finansavisen at de satser mye på å nå de yngre, morgendagens storforbrukere.

Om David-Andersen

Gullsmedkonsernet som ble etablert i 1876. 52 prosent eies av Kristin Havig-Gjelseth, 48 prosent eies av Anne Kristi Koppang. David Andersen omsatte i 2017 for 156, 8 millioner kroner, en økning på 3,7 prosent fra året før. Resultat før skatt endte på 9,8 millioner kroner, en økning fra 2,6 millioner kroner i 2016. Dette inkluderte omsetningen fra David Andersen Retail (privatmarkedet) og David Andersen Consept (bedriftsmarkedet). 

I tillegg har de gjort nettbutikken til en fullverdig filial som i fjor omsatte for over 10 millioner kroner, ifølge administrerende direktør i David Andersen, Finn Martinsen.

De har hatt enkeltstående transaksjoner i nettbutikken på over 100 000 kroner, som ofte består av enkeltstensprodukter eller design-produkter.

- Vi legger vekt på at kundene skal få samme kundeopplevelse på nett som i fysisk butikk, og det er også mulig å bestille på nett og plukke opp i butikk. 

- Strategien vår er butikker i stor-Oslo, i tillegg til nettbutikk. Vi har ingen planer om å satse på andre byer med det første, fortsetter Martinsen til Finansavisen. 

Videre sier han at han er godt fornøyd med 2017 og at de føler at de har lykkes godt med omnikanal-strategien de har satt seg. Martinsens mål er å treffe kundene digitalt.

- Vi har også brukt ressurser på å utvikle en ny nettbutikk og systemer som ivaretar kundereisen på en god måte med fokus på god kundeinnsikt, sier Martinsen. 

David Andersen-kjeden har sett en viss bransjeglidning, der også klesbutikker selger rimeligere smykker. De forsøker å møte dette med å fokusere på den tradisjonsrike merkevaren David-Andersen, der kundene kan stole på det de får. 

Del artikkel: