ANNONSE

To priser til OnePiece på Load

Ole Martin N. Evensmo

På netthandelskonferansen Load hentet OnePiece hjem to priser, men den aller gjeveste prisen gikk til et svensk selskap.

ANNONSE

På Brings årlige netthandelskonferanse Load ble det som vanlig delt ut priser til de beste nettbutikkene i Norge. Nettbutikken OnePiece selger nå sine kosedresser over hele verden og ble belønnet med prisen Årets cross border.

- OnePiece viser en fantastisk evne til å utvikle seg samtidig som de tør å satse. De har vist at nordmenn kan tilby varer til verden og ikke bare at all verdens kommer til Norge. Det burde inspirere mange norske nettbutikker, sier e-handelsdirektør Gunnar Henriksen i Posten Norge.

OnePiece vant også Innovasjonsprisen for sin innovative måte å bruke sosiale medier.

Den prisen som historisk sett har hengt høyest er Årets nettbutikk. Den gikk i år til den gamle svenske postordrekjempen Ellos. Den fjerde prisen, Årets nykommer, gikk til sportsbutikken Armourstore.no.

Årets jury har bestått av Nina Furu (Webgruppen), Eivind Savio (Neolab by Knowit), Hans-Petter Nygård-Hansen (KommFrem), Bente Sollid Storehaug (Dinamo), Sarah Wittbom (Nordic Ecommerce Knowledge) og Arild Liland (Bring). Slik begrunnet juryen sine valg:

Årets nykommer: Armourstore.no

Årets Nykommer har gjort et imponerende stykke arbeid på kort tid. Armourstore er drevet frem av fire ildsjeler med personlig engasjement for produktene og som virkelig ønsker å lykkes med nettbutikken. De har god kontroll på egne resultater og mål fremover. Armourstore er fremtidsrettet og satser på et bedre sortiment i butikken for å tiltrekke seg en større kundegruppe.

Årets cross border: OnePiece

OnePiece er en norsk nettbutikk som virkelig kan skryte av internasjonal suksess. De har vokst fra å produsere ett enkelt plagg til norske forbrukere, til nå å tilby en hel kolleksjon over hele verden. De måler og tester alt de gjør i nettbutikken, og bruker markedsføring på nye og innovative måter. OnePiece er Årets Cross Border fordi de tenker stort og ser muligheter fremfor begrensninger. De har vist hvordan det kan lønne seg med en internasjonal satsing.

Årets nettbutikk: Ellos

Årets Nettbutikk er til inspirasjon for andre i bransjen. Ellos overlater ingenting til tilfeldighetene, og ingenting gjøres halvveis. Juryen karakteriserer Ellos som en bunnsolid nettbutikk med stålkontroll på alle tall. De jobber dedikert med måling av alt de gjør i nettbutikken, og det resulterer i en suveren brukeropplevelse for kunden. Samtidig har de en klar visjon for fremtiden innen netthandel. Ellos vet hvordan de skal nå fremtidige mål, og jobber effektivt med å komme seg dit.

Innovasjonsprisen: OnePiece

OnePiece har gjennom sitt #SocialCurrency-konsept vist hvordan de bruker Internett-teknologi i kombinasjon med sosiale medier på en innovativ og nyskapende måte. Dette er med på å styrke selskapets posisjon i markedet, skape et bedre omdømme og høyere omsetning. OnePiece demonstrerer gjennom konseptet at de har en klar forståelse for målgruppen sin, og engasjerer på målgruppens premisser. Det er gjennomføringsmåten for# SocialCurrency som gjør at det er innovasjon: det er ikke bare et buzz-ord, men også et godt eksempel på hvordan nettbutikker kan fornye seg.

(Foto: Bring)

Del artikkel: