Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Babygiganten vokser med 100 millioner: ”Målet er å nå tre milliarder”

Frida Ekholm, CMO og Emil Thell, CFO i Jollyroom.
Foto: Jollyroom
therese.karlsrud.haugen

Har økt med 30 prosent de siste tre månedene.

ANNONSE

Jollyroom fortsetter å vokse og leverer 28 prosent vekst i andre kvartal. Det innebærer en økning på 100 millioner kroner. Samtidig rapporterer selskapet en EBITDA-margin på fire prosent. Nå tar selskapet sikte på å bikke tre milliarder innen tre år.

Målet er nå satt til å nå tre milliarder i omsetning 2023, sier Emil Thell, CFO på Jollyroom, i en pressemelding, og fortsetter:

Vi ser hvordan både våre etablerte og nye markeder vokser kraftig, og med god lønnsomhet. Gjennom effektiv produksjon og god kostnadskontroll, har vi sikkerstilt at selskapet skaper en god lønnsomhet. Nå spenner vi musklene ytterligere, og satser på å gjøre den andre halvdelen av 2020 enda mer lønnsom gjennom en rekke investeringer, som blant annet økning av produksjonskapasiteten og nye lokaler for våre 400 fantastiske medarbeidere, sier Thell. 

I løpet av det første halvåret i 2020, har Jollyroom ansatt 170 nye medarbeidere, inkludert både fast-, deltidsansatte og vikarer. De fleste jobber på hovedkontoret og lageret i Gøteborg, men en del arbeider også på distanse, fra andre deler av Sverige.

Nye trender

En av grunnene til den store økningen under andre kvartal skal i følge nettbutikken komme av at kundene er godt forberedt på å feriere hjemme i år.

Vi ser i år en tydelig trend for produkter som aktiviserer barn i hjemmet. Eksempelvis har etterspørselen av bassenger, trampoliner, lekestuer, sandkasser og annet som forvandler hagen til et ferieparadis, skutt i været. Vi har nesten fordoblet salget innenfor disse områdene, sider Frida Ekholm, markedssjef på Jollyroom.

Ifølge Ekholm er det også en kraftig økning av nye kunder, som er drivkraften bak salget.  

At flere kunder velger å handle på nett, framfor i en fysisk butikk, er en trend som har pågått i lang tid. Det er imidlertid tydelig at den verdenssituasjonen vi befinner oss i dette året, har påskyndet denne utviklingen. Vi legger nå stor vekt på å ta vare på vår nye kundegruppe, for å sikre at de får den best mulige kundeopplevelsen hos oss, slik at de velger å bli værende som kunde.  

Del artikkel: