ANNONSE

Barnas Hus inngår nytt samarbeid: ”Dette er fremtiden”

Lasse Erik Moen, administrerende direktør i Barnas Hus og Natasha Abbas Jankovic, gründer av Packoorang.
Linn Adine Andersen

Pilottestingen begynner i mars.

ANNONSE

Barnas Hus meddelte nylig at de investerer et tosifret millionbeløp på logistikk og IT, slik at de kan holde takt med den stadig økende netthandelen. Nå satser de også på fremoverlente emballasjeløsninger i samarbeid med nyoppstartede Packoorang.

Da Packoorang tok kontakt var jeg umiddelbart interessert og ville vite mer, sier Lasse Erik Moen, administrerende direktør i Barnas Hus, til Ehandel.

LES OGSÅ: Barnas Hus passerer 100 millioner på nett - storinvesterer i robotlager

Selskapet ønsker å gå over til sirkulær emballasje, og er førstemann ut til å teste den miljøvennlige og gjenbrukbare pakkeløsningen til norske Packoorang.

Vi er et veldig fremoverlent selskap som føler vi har et samfunnsansvar, og når vi sender store volumer med pakker er det klart at vi ønsker å gjøre dette så miljøvennlig som mulig. Derfor er vi opptatt av å bidra til en bærekraftig utvikling til glede for våre "små" kunder og fremtidige generasjoner. Vi av alle må bidra til dette, sier Gry Blåhella, driftsleder for lager og nettbutikk i Barnas Hus.

LES OGSÅ: Norsk selskap skal løse emballasjeproblemet: "Vi skiller oss betydelig ut"

Packoorang har som mål å revolusjonere emballasjeverdenen med sine gjenbrukbare pakkeløsninger. Barnas Hus er deres første pilotkunde, men Alvin Dammann, medgründer og daglig leder i Packoorang, forteller at det er flere kunder på vei før startskuddet går i mars.

Flere spennende aktører kommer til å annonseres i de kommende uker, for piloten som starter i mars. Den økende e-handelen har gjort at bedrifter innser at de må søke mer miljøvennlige løsninger, og vi er stolte av å kunne tilby en innovativ løsning som passer de fleste bransjer, sier Dammann.

Barneutstyrskjeden Barnas Hus er landsdekkende med 25 fysiske butikker i tillegg til nettbutikk. De siste fire årene har netthandelen til selskapet økt jevnt, og innen utgangen av 2020 vil de nå 100 millioner  i netto omsetning på nett. 

Dette er fremtiden, så vi har veldig troen på dette samarbeidet, sier Lasse Erik Moen.

Del artikkel: