ANNONSE

Befester sin posisjon i vekstmarkedet – åpner flaggskipbutikk: "Skiller seg ut"

Carola Lundell, adm. dir. i Kicks // Foto: Kicks
"Markerer vår tro på dets vekstpotensial".
Linn Adine Andersen

Kicks vokser i Finland, og neste uke er det klart for åpningen av deres nye flaggskipbutikk i Helsingfors, Finland.

I fjor opplevde sminkegiganten en vekst på 5 prosent i Finland. Den nye butikken, som blir på 500 kvadratmeter, er deres største satsing i markedet så langt.

Denne butikken vil tilby en skjønnhetsopplevelse som virkelig skiller seg ut og markerer vårt langsiktige engasjement for det finske markedet og vår tro på dets vekstpotensial. Selve åpningsdagen vil bli spektakulær med opptredener, goodie bags og konkurranser, sier administrerende direktør i selskapet, Carola Lundell, i en pressemelding.

I dag har Kicks 30 butikker i Finland, til sammenligning mot 70 butikker i Norge. Lundell forteller at omsetningen i det finske markedet har økt jevnt hvert år, både på nett og i de fysiske butikkene.

Kicks er heller ikke de eneste i bransjen som ser muligheter for vekst i Finland. Norske Blivakker skal også åpne butikk i Helsingfors, hvilket er planlagt til neste år. Dette skjer gjennom merket Cocopanda, som er selskapets utenlandske satsing.

LES OGSÅ: Brandsdal Group om Finlandssatsingen: "Sterkere posisjon"

Del artikkel: