H&M deler tall fra sitt tredje kvartal, som løper fra 1. juni til 31. august. I kvartalet har selskapet fokusert på lønnsomhet og lagersituasjonen, noe som viser seg å ha vært en god strategi.
Motegiganten øker nettoomsetningen i perioden med 6 prosent til 60 897 millioner svenske kroner, tilsvarende drøye 58,4 milliarder kroner, sammenlignet med tredje kvartal i forrige regnskapsår.
LES OGSÅ: H&M-konkurrenten vokser – og øker fortjenesten
Salgsnivået ligger på linje med fjoråret regnet i lokale valutaer. Ekskluderer man markedene Russland, Belarus og Ukraina var økningen på 8 prosent.
Videre opplyser selskapet at arbeidet om å nå deres mål på 10 prosent driftsmargin i 2024 går i riktig retning.
H&Ms komplette rapport for regnskapsårets første ni måneder publiseres den 27. september og det påpekes at tallene delt i dag er preliminære.