ANNONSE

Bergans lanserer ny kampanje: ”Kutter momsen på reparasjoner”

Ingrid Bergtun, kjent for sine sykunstner, er ambassadør for Bergans nye kampanje.
Foto: Bergans
Linn Adine Andersen

"Håper kundene heier på oss"

ANNONSE

Bergans er et av mange eksempler på aktører som står over den årlige handelsfesten, og heller kjører i gang grønnere tilbud og kampanjer som et alternativ til Black Fridays salgstilbud. Dette har selskapet gjort i årevis.

Tradisjonelt har ulike grønne samarbeid blitt løftet, som for eksempel deres redesign-samarbeid med motefagskolen Esmod, lansert i 2018. I år lanserer Bergans en ny kampanje som et motsvar til Black Friday.

Vi lanserer en kampanje i morgen som går helt frem til og med 26.november. Kampanjen går på reparasjon og at vi kutter momsen på reparasjon den svarte dagen, forteller Anders Sten Nessem, Brand Communication Manager ved Bergans, til Ehandel.

Ifølge Nessem er dette en todelt sak for friluftsaktøren, hvor de både ønsker å rette fokus på vedlikehold og reparasjon av produkter, samt markere sitt syn på momsbelastning av reparasjonstjenester.

Virke delte i går sine prognoser for Black Friday, hvor det blant annet kom frem at færre butikker vil avholde Black Friday og Black Week i år. Andelen av organisasjonens medlemmer med kjedetilknyttede butikker som velger å være en del av kjøpsfesten har falt fra 74 prosent i 2020 til 64 prosent i 2021.

LES OGSÅ: 16,5 milliarder til norske butikker og nettbutikker i Black Week

Bergans vil tradisjonen tro ikke ha noen tilbud i verken butikk eller nettbutikk den 26.november. Heller håper de på støtte fra kundene.

Vi håper og tror at kundene våre heier på oss og vårt fokus den dagen, sier Nessem.

Del artikkel: