ANNONSE

Betalingsløsningen passerer en halv million brukere: ”Økt jevnt gjennom pandemien”

Kristian Bjørseth, leder Finansielle tjenester & ID i Coop Norge.
Foto: Coop
Linn Adine Andersen

Én av fire Coopmedlemmer foretrekker mobilbetaling.

ANNONSE

Det er nå litt over to år siden Coop lanserte sin egen mobilbetalingsløsning Coopay. Bruken har økt jevnt og trutt, og med et vennlig dytt fra skjerpede smittevernstiltak, har løsningen raskt innhentet flere brukere siden mars 2020. Nå er det registrert hele 540 000 brukere og antallet transaksjoner har passert 31 millioner.

Det er fantastisk å se at såpass mange kunder har tatt betalingsappen i bruk og at mange bruker den svært hyppig. Målet var å gjøre handleopplevelsen enklere og mer effektiv, ved blant annet å gjøre det mulig å dra på handletur ved kun å ha med mobilen. Stadig flere oppdager dette og vi jubler over å ha passert en magisk grense på en halv million brukere, sier Kristian Bjørseth, leder Finansielle tjenester & ID i Coop Norge, i en pressemelding.

Siden pandemiens start i 2020 har bruken av Coopay økt med nærmere 290 prosent, og i løpet av 2021 kom 12 prosent av omsetningen fra Coop-medlemmer via betalingsløsningen.

LES OGSÅ: Instabox signerer avtale med Coop: "Et viktig steg"

Vi så en kraftig økning i antallet brukere i ukene etter nedstengningen, da dette for mange var den tryggeste betalingsmetoden. Deretter stabiliserte veksten seg og antallet har økt jevnt gjennom hele pandemien, sier Bjørseth, og fortsetter:

Coopay brukes hyppig av kundene i alle våre kjedekonsepter og vi ser at mobilbetaling appellerer til kunder i alle aldre og i alle deler av landet. Det bekrefter at vi har utviklet en enkel og effektiv løsning.

Del artikkel: