Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Bikket én million medlemmer: ”Gir oss nye muligheter”

Lene Oen, adm. direktør i Clas Ohlson Norge.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

"Stor attraksjonskraft"

ANNONSE

På ett år har kundeklubben til Clas Ohlson vokst til over én million medlemmer. Dette er ifølge Norgessjefen i selskapet, Lene Oen, langt over målet.

Vi ser at Club Clas har stor attraksjonskraft i Norge med en enorm tilvekst siden starten. De siste månedene har tilveksten tilsvart Stavangers befolkning per måned. Det handler om å skape verdi til kundene og lojalitet til oss som varemerke. Den økte basen gir oss nye muligheter til å forbedre vårt kundetilbud, sier Lene Oen, Head of E-Commerce og administrerende direktør i Clas Ohlson Norge, i en pressemelding.

Kundeklubben går under navnet Club Claes. Her får forbrukerne blant annet ulike tilbud, tilgang på digitale kvitteringer, mulighet for pant av blekk toner samt halv pris på utleieverktøy.

LES OGSÅ: Clas Ohlson leverer sterkt tross salgsfall

Ifølge Helena Holmström, Head of Customer & Loyalty, ligger suksessen i unike kundedata og muligheten det gir for å segmentere relevante, personlige kundetilbud.

Med Club Clas kan vi enklere tilby mer relevante produkter og tilbud. Vi jobber med kundedata for å skreddersy relevant, engasjerende og konverterende innhold. Vi bruker også dataen i utvikling av produkter og digitale tjenester etc., sier Holmström.

Lene Oen tok over rollen som administrerende direktør i Clas Ohlson Norge i mai i år. Dette etter å ha jobbet med nettbutikker som Komplett, Blush samt hos Clas Ohlson. I augustmåned økte selskapets totale salg med 3 prosent. Nettsalget økte med 22 prosent, og ga videre håp mot økt salg i handelstiden vi nå nærmer oss.

Del artikkel: