ANNONSE

Black Month er i gang – Forbrukertilsynet følger med: "Forventer tilpassede kampanjer"

Bente Øverli, fungerende direktør i Forbrukertilsynet. // Foto: Forbrukertilsynet
Slik unngår du ulovlig markedsføring i årets travleste kampanjeperiode.
Linn Adine Andersen

Kalenderen viser november – og flere retailere har allerede startet Black November.

Blant annet Stormberg, Lekekassen, Farmasiet som har "supernovember" og Komplett Group. Sistnevnte kjører imidlertid ikke en tradisjonell Black Month-kampanje, men både hos Netonnet og Komplett blir man møtt med beskjedene "Hvorfor vente? Billigere blir det ikke, ikke engang på Black Friday" og "Ikke noe å vente på! Disse produktene blir ikke rimeligere – selv under Black Week".

Startskuddet har altså gått, og det betyr at også Forbrukertilsynet er på jobb.

De skal sjekke at handelsaktørene overholder reglene om markedsføring av prisnedsettelser som ble innført 1. oktober 2023.

Logg inn for å fortsette lesingen

Få tilgang til alt innhold - bli Netthandel Pluss medlem!

Del artikkel: