Under Black Friday 2018 kunne Blivakker melde om tidenes fest på Kristiansand-kontoret, der temaet var "Ugly Christmas Sweater Party. Halvveis inn i dagen rapporterte netthandelen en salgsøkning på 40 prosent for Blivakker.no sammenlignet med året før.
Samtidig skal de utenlandske søsterbutikkene ved navn Cocopanda ha vokst voldsomt, hvor Tyskland hadde den største økningen.
Cocopanda finnes i Danmark, Sverige, Finland, Tyskland, Østerrike og snart også Polen.
LES OGSÅ: Er Singles Day nye Black Friday?
- Skal teste ut nye konsepter
For årets Black Friday holder sminkesuksessen kortene tett til brystet, men gjør det klart at de planlegger en hel Black Week.
- Vi skal definitivt kjøre Black Week i alle butikkene. Vi ser at konkurrentene følger veldig med på oss for tiden, så vi ønsker faktisk ikke å avsløre for mye av hva vi tenker å gjøre. Men det som er helt sikkert er at vi har mye spennende på gang, og skal teste ut mange nye konsepter i år, sier Lene Johansen, salgs- og markedsdirektør i Brandsdal Group som eier Blivakker og Cocopanda, til Ehandel.
LES OGSÅ: Blivakker utvider sin fysiske satsing
Faller nærmere julehandelen
Ettersom Black Friday faller så sent som 29. november i år tror selskapet at flere vil gjøre unna litt julegavehandel i løpet av uken.
- Vi tror ikke det blir så mye annerledes i år annet enn at enda flere planlegger å gjøre et kjøp i løpet av Black Week. Black Week havner enda nærmere den normale julehandelen og vi tror at flere vil gjøre sine julegavekupp denne uken.
Nettbutikken har ingen tall å dele fremfor årets salgsperiode, annet enn at de skal "knuse fjoråret".
- Vi har ikke satt et konkret tall bortsett fra at vi skal knuse fjoråret igjen Alt ligger til rette i form av enormt utvalg, knallgode priser og super rask levering, avslutter Johansen.