Under Black Friday 2018 kunne Blivakker melde om tidenes fest på Kristiansand-kontoret, der temaet var "Ugly Christmas Sweater Party. Halvveis inn i dagen rapporterte netthandelen en salgsÞkning på 40 prosent for Blivakker.no sammenlignet med året fÞr.
Samtidig skal de utenlandske sÞsterbutikkene ved navn Cocopanda ha vokst voldsomt, hvor Tyskland hadde den stÞrste Þkningen.
Cocopanda finnes i Danmark, Sverige, Finland, Tyskland, Ãsterrike og snart ogsÃ¥ Polen.
LES OGSÃ : Er Singles Day nye Black Friday?
- Skal teste ut nye konsepter
For årets Black Friday holder sminkesuksessen kortene tett til brystet, men gjÞr det klart at de planlegger en hel Black Week.
- Vi skal definitivt kjÞre Black Week i alle butikkene. Vi ser at konkurrentene fÞlger veldig med på oss for tiden, så vi Þnsker faktisk ikke å avslÞre for mye av hva vi tenker å gjÞre. Men det som er helt sikkert er at vi har mye spennende på gang, og skal teste ut mange nye konsepter i år, sier Lene Johansen, salgs- og markedsdirektÞr i Brandsdal Group som eier Blivakker og Cocopanda, til Ehandel.
LES OGSÃ : Blivakker utvider sin fysiske satsing
Faller nÊrmere julehandelen
Ettersom Black Friday faller så sent som 29. november i år tror selskapet at flere vil gjÞre unna litt julegavehandel i lÞpet av uken.
- Vi tror ikke det blir så mye annerledes i år annet enn at enda flere planlegger å gjÞre et kjÞp i lÞpet av Black Week. Black Week havner enda nÊrmere den normale julehandelen og vi tror at flere vil gjÞre sine julegavekupp denne uken.
Nettbutikken har ingen tall å dele fremfor årets salgsperiode, annet enn at de skal "knuse fjoråret".
- Vi har ikke satt et konkret tall bortsett fra at vi skal knuse fjoråret igjen  Alt ligger til rette i form av enormt utvalg, knallgode priser og super rask levering, avslutter Johansen.