ANNONSE

Blivakker om butikkåpningen i Oslo: "Høye forventninger"

Foto: Einar Øgrey Brandsdal/LinkedIn
"Vi gleder oss til fortsettelsen."
Linn Adine Andersen

Forrige uke var det duket for åpningen av Blivakkers første butikk i hovedstaden, Oslo.

I forkant av åpningen har omniaktøren blant annet kjørt en større kampanje som markedsførte at man ville dele ut 500 goodiebags til kundene som møtte opp på åpningsdagen. Blant annet ble det satt opp en enorm goodiebag midt på Oslo S – et stunt som naturligvis skapte blest rundt butikken som blir en del av tilbudet i Østbanehallen.

Espen Wetrhus, detaljhandelsansvarlig i Brandsdal Group, forteller til Netthandel at de er svært fornøyde med oppmøtet fredag.

Selv om det var en mindre kø enn hva vi har hatt på våre 4 tidligere åpninger i år. Dette var vi litt forberedt på, da slike "happenings" kanskje blir en litt mindre greie i storbyen, hvor man oftere eksponeres for slike ting. Heldigvis er det ikke køen på åpningsdagen vi skal bygge butikken på, det skal vi gjøre i dagene fremover, sier han.

Den nye butikken har et salgsareale på rundt 450 kvadratmeter, og er altså én i rekken av flere butikkåpninger den tidligere pureplayeren har gjort i år og planlegger neste år.

Wetrhus forteller videre at responsen på kampanjen i forkant av åpningen var god.

Det var godt trykk i butikken ved åpning, og trykket kom og gikk gjennom dagen, til godt utpå ettermiddagen. Det som var ekstra gøy var at veldig mange kunder bare kom innom fordi de så det var en Blivakker-butikk, uten at de nødvendigvis hadde fått med seg at vi hadde åpningsdag.

LES OGSÅ: Blivakker gikk butikkåpningen i møte med lave skuldre – "Flere hundre i kø"

Hvordan er forventningene til julehandelen? Og hva er målene for 2025?

Vi er litt spente, men har høye forventninger til både julehandelen og veien videre. Basert på de erfaringene vi har dratt oss så langt, lover det godt, sier Wetrhus, før han fortsetter:

Målsettingen for 2025 er naturligvis at butikken skal levere på budsjett, men viktigst av alt er jo at vi klarer å skape gode kundeopplevelser og god kjennskap til vår beliggenhet, slik at det for mange kunder blir helt naturlig å svinge innom Blivakker-butikken på Østbanehallen. Vi også et enormt potensial i "drop-in-kunder" som er på reise, eller har andre ærend på Østbanehallen. Vi gleder oss til fortsettelsen.

Del artikkel: