Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Blivakker utvider – åpner hudpleiesalong: “Strategisk”

Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

"Ikke vært mulig før nå."

ANNONSE

Først og fremst er de en nettbutikk. Det påpeker Espen Wetrhus i Brandsdal Group, når vi spør om Blivakkers nyeste satsing, nemlig en hudpleiesalong.

Som en av landets største nettbutikker kan det være at Blivakker gjør lurt i å spre forretningen over flere områder. Stadig flere rapporter viser viktigheten av omnikanal og samspillet mellom den fysiske og digitale tilstedeværelsen, blant annet denne hvor norske retaileres omnikanalstrategi er lagt under lupen.

I tillegg til to fysiske butikker driver selskapet i dag en frisørsalong og siden nylig – en hudpleiesalong. Ifølge Blivakker-gründeren Einar Brandsdal har hudpleiesalongen lenge vært et ønsket prosjekt å realisere, men som gang på gang har måttet vente.

Dette bekreftes av Wetrhus som nå kan fortelle om det nylanserte konseptet som har vært i gang et par uker allerede.

Hva var annerledes denne gangen?

Det er for så vidt ikke noe som er annerledes nå. Vi har over lengre tid ønsket å åpne en hudpleiesalong, men av diverse årsaker har det ikke vært praktisk mulig før nå. Vi har også vært opptatt av at dette skal støtte godt opp under butikkonseptet vårt på en god måte – så det har vært viktig for oss å gjøre dette ordentlig, sier Espen Wetrhus, Director of Retail Development and Customer Relations i Brandsdsal Group, til Ehandel.

Hvilke forventninger har dere til hudpleiesalongen?

Først og fremst er vi en nettbutikk. At vi åpner hudpleiesalong er sånn sett strategisk, da det åpner opp for flere merker som vi også kan selge i nettbutikkene. I tillegg har vi stor tro på at dette vil skape en unik opplevelse for våre kunder.

Er det lønnsomt i andre format enn kroner å utvide på denne måten? 

Vi har stor tro på at dette vil være enda et element som kundene våre vil sette stor pris på. Vi har fått veldig gode tilbakemeldinger fra våre kunder på selve butikken. At vi nå utvider dette konseptet med frisørstudio som vi åpnet tidligere i år, og nå hudpleiesalong, er vi helt sikre på at vil gi mange gode kundeopplevelser, samt støtte godt opp under merkevaren vår, avslutter Wetrhus.

Del artikkel: