Nettbutikken Blush.no, som er en av Norges ledende butikker innen skjønnhet og velvære, får inn tusenvis av nye kunder hver uke. Nå ønsker de å bruke stemmen sin og bidra til en positiv forskjell i samfunnet.
I sin nye "Vær deg"-kampanje tar selskapet et standpunkt ved å vise kontrastene mellom flyktige trender og varige verdier. Formålet er å fremme og normalisere annerledeshet og mangfold, og oppfordre alle til å være seg selv.
Vi ser stadig eksempler på gode forbilder blant influensere, merkevarer og leverandører som bidrar positivt i denne kampen, men synes vi er langt unna et mål om et skamløst, inkluderende samfunn, sier Kommersiell Direktør i Blush, Christine Stålnacke, i en pressemelding.
I kampanjen bruker Blush.no modeller som vanligvis ikke representeres av skjønnhetsbransjen. Nå håper de flere i bransjen vil følge etter.
Vi i Blush ønsker å gå foran som et godt eksempel og øke bevisstheten rundt et tema som er viktig for mange. Vi vil bidra i kampen for likestilling, mangfold, annerledeshet og nye skjønnhetsnormer, og håper flere i bransjen vil følge etter. Å føle skam for den du er hører ikke hjemme i et moderne samfunn. Skjønnhet og velværeprodukter bør ikke handle om å skjule noe, men å forsterke den du er! VÆR DEG!
Skal selge armebånd
Blush.no har også fått inn et helt spesielt armebånd i nettbutikken, som skal være et symbol på kampen.
Dette i samarbeid med det norske smykkemerket A&C Oslo, som har designet et armbånd med budskapet «Vær deg». Overskuddet går til Mental Helse.
Mental Helse inspirerer oss i deres arbeid for økt åpenhet og forebygging av psykiske helseplager. Deres verdier likeverd, åpenhet, respekt og inkludering er forenlig med våre, og vi er stolte over muligheten til å støtte de, sier Christine.