Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Boozt, Lindex, Nelly og Gina Tricot advarer om forsinkede leveranser - "lengre enn vanlig"

"Kunne ikke holde den garanterte leveringstiden."
Izabella Borowska

Juleshoppere som venter for lenge med å kjøpe julegaver på nett, risikerer forsinkelser. Motegigantene Gina Tricot, Lindex, Nelly, Pierre Robert og Boozt advarer nå om at leveringstidene kan bli lengre enn vanlig.

Årsaken er den høye pågangen som ofte oppstår i forbindelse med julehandelen og store salgsperioder som Black Friday. For å sikre at gavene kommer frem i tide, anbefales kundene å legge inn bestillingene sine i god tid.

ANNONSE

For øyeblikket kan leveringstidene våre være noe lengre enn vanlig, på grunn av det store antallet bestillinger som nå håndteres på lageret vårt. Vi takker for tålmodigheten mens våre kolleger på lageret gjør sitt aller beste, skriver Lindex.

Boozt har allerede havnet på etterskudd med leveransene og har informert kundene om at de ikke kan opprettholde de lovede leveringstidene.

På grunn av svært høye ordrevolumer fra og med Black Friday, informerte vi kundene om at vi ikke kunne holde den garanterte leveringstiden på 1–2 dager i en uke etter dette.

Nelly opplever ikke bare forsinkelser i leveransene, men også krevende tekniske utfordringer.

På grunn av tekniske problemer på lageret vårt og et stort antall bestillinger for øyeblikket, er leveringstidene våre lengre enn vanlig. Men vi jobber selvfølgelig hardt for å sende alle pakker så raskt som mulig, skriver de på nettsiden sin.

Selskapene minner også om at leveringsalternativer og frakttider kan variere avhengig av logistikkpartnere og lagerstatus.

I denne perioden er det høyt trykk både hos oss og våre leveransepartnere – postkontorer, utleveringssteder og pakkebokser – og derfor kan leveringstiden være noe lengre enn vanlig, sier Sanna Danielsson, PR- og sosiale medier-ekspert i Gina Tricot, til Market.

Motemerket Pierre Robert meddeler også at de ligger bakpå med ordrebehandlingen.

Vi har ikke glemt deg, men vi opplever for øyeblikket større forsinkelser for mange bestillinger som ble lagt inn mellom 27. november og 6. desember. Vi jobber så raskt vi kan for at du skal få bestillingen din snart, skriver selskapet i en e-post til kundene sine.

Del artikkel: