Boozts omsetning fikk en real boost i fjorårets fjerde kvartal.
Omsetningen landet på 2,43 milliarder svenske kroner, en økning på 23,9 prosent mot året før. Det justerte driftsresultatet gikk opp til 170,4 millioner, sammenlignet med 149,5 millioner svenske kroner året før.
Utfallet i november og Black friday-uken var bedre enn forventet og ledet til at tilvekstprognosen ble oppjustert til den øvre delen av intervallet i den tidligere prognosen for 2022, skriver selskapet.
Boozt-sjefen Hermann Haraldsson er veldig fornøyd med utfallet i fjerde kvartal.
Jeg er virkelig stolt over hele vår virksomhet som gjorde utfordringene i 2022 om til en mulighet og gjorde det mulig for oss å presentere et enestående resultat i dag. I løpet av året har vi gjort enorme fremsteg for å ytterligere befeste vår posisjon som det ledende nordiske varehuset, hvilket synes i en økt gjennomsnittlig ordreverdi, stabile returnivåer og fortsatt høy kundetilfredshet, skriver han i en kommentar.
Han regner nå også med et sterkt 2023.
Vi er fortsatt overbeviste om at vi kan fortsette å ta markedsandeler med en netto omsetningstilvekst for 2023 i intervallet 5 til 15 prosent og opprettholde bransjeledende marginaler.