Med tanke på den utfordrende markedssituasjonen er vi fornøyde med utviklingen i tredje kvartal, sier selskapets administrerende direktør, Hermann Haraldsson, i en kommentar.
Salget økte med 6 prosent til 1,65 milliarder svenske kroner. Driftsresultatet sank imidlertid med 48 prosent, men er fortsatt positivt på 28 millioner svenske kroner (EBIT).
Vi opererer fortsatt i et dempet handelsmiljø der kundene er svært prisbevisste. Videre er kampanjevarer, som kan være til hjelp for å tiltrekke kunder, fortsatt vanskelige å få tak i.
Boozt.com vokste med 5 prosent, mens Booztlet.com økte med 13 prosent.
Nettbutikken ser ut til å være mest stolt over antallet nye kunder de har klart å tiltrekke. Dette tallet skal ligge på 250 000.
I løpet av kvartalet økte antall aktive kunder på Boozt.com og Booztlet.com samlet med 12 prosent til totalt 3,7 millioner kunder. De kommende månedene blir avgjørende ettersom vi nå går inn i årets viktigste periode. Våre medarbeidere er godt forberedt til sesongen, og vi har sunne og velassorterte lagre foran den intensive perioden som ligger foran oss, sier Haraldsson.
I går fikk vi vite at Boozt vant mot Skatteetaten, og i forbindelse med kvartalsrapporten avslører selskapet at de norske importtollene utgjorde 50 millioner svenske kroner i fjor, en sum de nå altså sparer inn.
LES OGSÅ: Motegiganten vinner over norske myndigheter – slipper millioner i avgifter