Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Brandsdal Group utvider: “Målet er å male Europa rosa“

Einar Øgrey Brandsdal, gründer og daglig leder av Blivakker.
therese.karlsrud.haugen
therese@ehandel.com

Klare for sitt åttende land.

 

ANNONSE

Den rosa veksten fortsetter for Blivakker og den internasjonale søsteren Cocopanda, som har nettbutikker i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Østerrike, Tyskland og Polen. Nå er det klart for å male nok et land rosa. Neste land ut blir Nederland.

Den største spenningen står når vi samler alle involverte parter internt for å ta en avgjørelse på hvilket land som skal være det neste. Stort sett har vi flere spennende alternativer, og det overordnede målet for konsernet er jo å «Male Europa Rosa», sier Lene Johansen, kommersiell direktør i Brandsdal Group, til Ehandel.

Hun forklarer at avgjørelsen er basert på kriterier som for eksempel antall innbyggere, netthandelsvekst og fraktmuligheter fra lageret i landet.

Nederland er et modent E-com marked med flere store skjønnhetsaktører. 80% av alle internettbruker i Nederland er aktive online-shoppere.

Selskapet ekspanderte til Polen for rundt ett år siden. Nå har de over 50 000 registrerte kunder.

Vi er meget fornøyde med starten i Polen. Polen har allerede passert Østerrike og har i dag over 50.000 registrerte kunder. Det blir investert betydelige markedsmidler for at Polen skal ta en posisjon tidligere enn det vi har sett med andre Cocopandabutikker. Team Polen gjør en fantastisk jobb, og vi har fått knytte til oss utrolig mange lokale influencere og samarbeidspartnere.

Forventer å knuse milliardern

Veksten er dessuten sterk på alle markeder og i sommer skal selskapet ha opplevd en total vekst på 50 prosent.

Sommeren har for alle butikkene vært hektisk og fantastisk. Vi ser en vekst gjennom sommermånedene på hele 50% på tvers av alle butikkene i konsernet og det kommer store mengder nye kunder til alle butikker. Det blir lagt ned en enorm innsats fra alle avdelinger for å sikre at vi går høsten i møte med best mulige forutsetninger til å fortsette den enorme veksten.

Målet for 2020 har vært å runde én milliard kroner i omsetning, men skal man tro selskapet er dette allerede i boks. Spørsmålet er hvor langt over milliarden den norske sminkebutikken vil nå.

Vi tror definitivt at veksten vil fortsette og vi legger all fokus på å beholde alle de kundene som har kommet til oss i denne spesielle situasjonen som verden nå er i. Milliarden blir passert, spørsmålet blir bare nå med hvor mye, avslutter Johansen.

Del artikkel: