Bransdal Group intensiverer samarbeidet med Posten og Bring. Nylig inngikk selskapet en ny, treårig avtale som omfatter all transport og kundelevering fra alle deres merkevarer i Norge og Norden – en avtale med en verdi på omtrent 300 millioner kroner.
Logistikkdirektøren i Brandsdal Group, Thor S. Molle, har gjennom fjoråret jobbet hardt med avtalen som skal sikre både sminkegiganten og logistikkaktøren på en god måte. Her forteller han om bakgrunnen for videreføringen av samarbeidet.
Tidligere har det vært mer tilbud av leveringsalternativers som brev, pakke, dekningsgrad, leveringstid, service og pris som har vært hovedelementene. Denne gangen hadde vi lagt til enda et viktig element, som er bærekraft, forteller Molle til Ehandel, og uttaler videre:
Her er utvalget stort, men det er mange små leverandører som har delvis dekningsgrad. Vi ønsket å kun ha én å forholde oss til i Norden. Tanken er at det å ha flere aktører som henter og bringer våre pakker, ikke er optimalt med tanke på verken bærekraft eller produktivitet.
Bransdal Group har altså landet på Posten og Bring som det mest bærekraftige alternativet, og et samarbeid som har vart over flere tiår videreføres.
Posten og Bring er meget langt fremme med å redusere miljøbelastningen. De har satt seg ambisiøse krav og mål for videreutvikling innen dette. De har over flere år gitt oss og våre kunder en service som er helt i særklasse, og deres evne til å tilpasse svingninger i volumer er helt enestående, sier Molle.
Utvikler nytt fraktalternativ
Logistikkdirektøren kan dessuten røpe at de to partene er i gang med å teste et helt nytt alternativ til sine kunder. Foreløpig har et knippe utvalgte kunder fått bli med i testingen av det han selv omtaler som et meget spennende prosjekt. Verken Molle eller Posten ønsker å utdype mer hva dette gjelder, men vi kan forvente oss en avsløring senere.
Vi er sikre på at vi, med å ha valgt Posten og Bring, vil være blant de fremste innen leveringstid og bærekraft for våre forsendelser de neste tre årene, avslutter Molle.