ANNONSE

Brandsdal satser i ny kanal - skal selge hos frisører

Einar Øgrey Brandsdal, gründer og daglig leder av Blivakker.
therese.karlsrud.haugen

"Kan bli et nytt bein å stå på"

ANNONSE

Einar Øgrey Brandsdal, som er eier og gründer av blant annet Blivakker.no, har sammen med et par andre investorer kjøpt majoriteten av hårdprodukt-agenturet Icon Hairspa. Selskapet står bak flere merkevarer som selges i norske frisørsalonger. Det meddeler E24.

Med oppkjøpet får Blivakker en bit av premiumprodukt-salget, som i dag selges hos frisører. I følge selskapet selges fremdeles 90 prosent av all sjampo og kosmetikk i butikk og salong.

LES OGSÅ: Sminkegiganten omsatte for 1,3 milliarder kroner - inngår kjempeavtale: "Vil løfte oss"

I Bli Vakker får vi ofte henvendelser om vi ønsker agentur på merkevarer, men det krever at vi har selgere som kan ta dette videre, og vi har alltid takket nei til dette. Men nå får vi denne funksjonen gjennom Icon, sier Brandsdal til E24.

Icon Hairspa har fått det nyopprettede selskapet Pink Cosmetics som majoritetseier, mens Einar Øgrey Brandsdal eier 40 prosent av aksjene i Pink Cosmetics. Cecilie Torvik, som er daglig leder og medeier i Icon Hairspa, eier 32 prosent og de resterende eies av medgründer Terje Klungland.

Dette kan absolutt bli et nytt bein å stå på, sier Brandsdal.

Med Blivakker-samarbeidet håper Icon Hairspa på å digitalisere mye av jobben som nå gjøres manuelt og at frisørsalongene i større grad kan selge produktene sine på nett. Selskapet nevner at et av intitiativene man ser på er at Icon Hairspa lager nettbutikker på vegne av salongene.

Del artikkel: