Vårt fjerde kvartal ble det sterkeste kvartalet i løpet av året med mange initiativer som skapte forbedringer på tvers av hele virksomheten. Teamet har lagt ned et enormt arbeide for å oppnå våre strategiske "must-win-battles" som ikke bare har snudd frafall til tilvekst, men også har lagt grunnen for vår videre utvikling, skriver Walker Kinman, administrerende direktør i Cheffelo, i en kommentar til rapporten.
I rapporten konstateres det også at alle markedene viste vekst i lokale valutaer i løpet av fjerde kvartal. Danmark utmerket seg med en 38 prosent økning i leveringsvolumer samtidig som nettoomsetningen økte med 47 prosent, sammenlignet med fjerde kvartal i fjor.
Sverige vokste med 7,7 prosent mens veksten i Norge landet på mer beskjedne 3,1 prosent. Høye renter, svak valuta og inflasjonen fortsetter å påvirke forbruket på det norske markedet ifølge rapporten. Totalt sett sto den norske virksomheten for 50 prosent av den totale omsetningen i kvartalet.