Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Cheffelo snudde enormt tap til fortjeneste - men Norge taper mot nabolandene

Walker Kinman, adm. dir. i Cheffelo. // Foto: Cheffelo
Matkasseselskapet viser økt vekst og forbedret lønnsomhet.
Jimmy Andersson
jimmy@netthandel.no

Cheffelo, som i løpet av det siste året endret navn fra LMK Group, har sluppet tallene for fjerde kvartal. Matkasseselskapet, som står bak Adams Matkasse og Godtlevert i Norge, økte omsetningen i perioden med 5,8 prosent til 270,3 millioner svenske kroner.

Også resultatet får en dytt i riktig retning. Driftsresultatet (ebit) beløp seg i perioden til 16,1 millioner, sammenlignet med -107,6 millioner året før.

ANNONSE

Vårt fjerde kvartal ble det sterkeste kvartalet i løpet av året med mange initiativer som skapte forbedringer på tvers av hele virksomheten. Teamet har lagt ned et enormt arbeide for å oppnå våre strategiske "must-win-battles" som ikke bare har snudd frafall til tilvekst, men også har lagt grunnen for vår videre utvikling, skriver Walker Kinman, administrerende direktør i Cheffelo, i en kommentar til rapporten.

I rapporten konstateres det også at alle markedene viste vekst i lokale valutaer i løpet av fjerde kvartal. Danmark utmerket seg med en 38 prosent økning i leveringsvolumer samtidig som nettoomsetningen økte med 47 prosent, sammenlignet med fjerde kvartal i fjor.

Sverige vokste med 7,7 prosent mens veksten i Norge landet på mer beskjedne 3,1 prosent. Høye renter, svak valuta og inflasjonen fortsetter å påvirke forbruket på det norske markedet ifølge rapporten. Totalt sett sto den norske virksomheten for 50 prosent av den totale omsetningen i kvartalet.

Del artikkel: