Tradisjonen tro rapporterer Clas Ohlson sine resultater månedlig. Og denne tirsdagen er det gode nyheter å dele. Selskapet kan nemlig fortelle om en økning på ni prosent i oktober, med en total omsetning på 838 millioner svenske kroner.
Salget i nettbutikken økte sterkt med 17 prosent, og nettsalget står i perioden for 106 millioner av den totale omsetningen.
Vårt arbeid med å fjøre sortimentet relevant året rundt ga resultater også i oktober da vi økte salget i samtlige prioriterte produktkategorier, forteller Kristofer Tonström, konsernsjef og administrerende direktør i Clas Ohlson, i en kommentar til tallene.
Norge er i oktober det markedet som leverer sterkest organisk tilvekst, en tilvekst på 12 prosent.
Akkurat som tidligere i virksomhetsåret er Norge det markedet som viser sterkest tilveksttall, men vi ser en tydelig positiv utvikling også i Sverige og Finland i oktober, sammenlignet med tidligere år. Samtidig som salgsutviklingen i oktober overgikk våre langsiktige mål konstaterer vi at den makroøkonomiske situasjonen fremdeles er utfordrende, der få faktorer har blitt endret til det bedre.
Vi vil fortsette å legge alt fokus på de tingene vi selv kan påvirke for å skape et sterkere Clas Ohlson over tid, med en robust kjernevirksomhet og en konkurransedyktig kostnadsbase, runder Tonström av.
I perioden har antallet butikker minsket fra 224 i oktober i fjor til 221 i oktober i år, opplyser selskapet.