Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Clas Ohlson fortsetter positiv økning – spesielt i Norge

Kristofer Tonström, Clas Ohlsons konsernsjef.
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

"Typiske sesongprodukter bidro positivt".

ANNONSE

Det går greit for Clas Ohlson i sommerværet. I juni økte man salget med 5 prosent til 748 millioner svenske kroner. Nettsalget økte med to prosent, og endte på 89 millioner kroner i forrige måned.

Spesielt i Norge har gått bra og den organiske veksten landet på 12 prosent, med et salg på 326 millioner kroner. Sammenligner man med Sverige og Finland ligger nå det norske markedet tett på det svenske, hvor salget endte på 341 millioner kroner, mens Finland synker med 10 prosent målt i organisk vekst.

Ifølge konsernsjefen Kristofer Tonström handler det om å ha truffet rett i produkttilbudet.

Vi traff riktig med vårt kundetilbud også i juni og økte salget organisk med 5 prosent og 7 prosent i sammenlignbare enheter. Dermed klarte vi å beholde den positive salgsutviklingen fra mai. Spesielt bra var utviklingen i Norge, der den organiske salgsøkningen var 12 prosent. Typiske sesongprodukter bidro positivt, men først og fremst har veksten vært et resultat av bred økning for mange produktkategorier, sier Tonström i en kommentar til tallene.

Resultatene skal ha gitt Clas Ohlson en selvtillitsboost og nå skal man jobbe med å gjøre sortimentet enda mer relevant i alle årets måneder.

Makrofaktorer som inflasjon og valutaeffekter påvirker fortsatt virksomheten vår, og arbeidet vi gjør for å redusere kostnader er, og vil fortsette å være, en forutsetning for å kunne utvikle sortimentet, opprettholde en høy servicenivå og beholde vår sterke prisposisjon, sier Tonström.

Del artikkel: