Hoppa till innehåll
  • Nyheter
  • Plussartikler
  • Guider
  • Event
  • Kontakt
  • Nyheter
  • Plussartikler
  • Guider
  • Event
  • Kontakt
  • Norge
  • Omnikanal
  • Markedsføring
  • Internasjonalt
  • Logistikk
  • Økonomi
  • Teknologi
  • Betaling
  • Bærekraft
  • Norge
  • Omnikanal
  • Markedsføring
  • Internasjonalt
  • Logistikk
  • Økonomi
  • Teknologi
  • Betaling
  • Bærekraft
ANNONSE
  • Markedsføring, Norge

Clas Ohlson lanserer ny identitet - “Vi blir mer synlige“

  • 11. august 2021
  • | 10:12
CEO, Kristofer Tonström og Clas Ohlsons nye visuelle identitet.
Foto: Clas Ohlson.
Linn Adine Andersen

Skal fases inn over flere år.

ANNONSE

Siden i vinter har Clas Ohlson jobbet med å implementere sin nye visuelle identitet. Nå skjer den offisielle lanseringen av de nye fargene og grafiske elementene, som skal være tett knyttet opp til selskapets historie.

I over hundre år har vi utviklet og endret oss. Clas Ohlson startet som et sykkelverksted som utviklet seg til et fremgangsrikt postordreselskap, for så å bli en butikkjede og moderne jernvarehandel. I dag er vi et selskap som forbedrer og forenkler hverdagen i våre kunders hjem med relevante produkter og løsninger. Dette gjør vi i våre butikker, online eller hjemme hos kunden. Vår endringsreise skal også avspeiles i vårt uttrykk, sier CEO Kristofer Tonström, i en pressemelding.

En distinkt logo, et nytt typesnitt, og få farger er nøkkelordene.

Med den nye identiteten blir vi mer synlige. Det blir lett å kjenne igjen et Clas Ohlson produkt eller en Clas Ohlson-butikk, fortsetter Tonström.

For en mest mulig miljøvennlig endring av logo og identitet, vil nye skilter, innredning butikker og produktemballasjer fases inn over flere år. I vinter fikk nyåpnede butikker nye fasadeskilt, andre butikker vil måtte vente.

LES OGSÅ: Slik skal hun lede Clas Ohlson Norge: "Ambisiøse vekstplaner"

Nå er det digitale kanaler og markedsføring som får et oppdatert utseende inspirert av selskapets hovedkontor i Sverige, hvor en tidligere logo har hengt på fasaden siden 1972. Den nye visuelle identiteten er utviklet i samarbeid med Kurppa Husk og BAS.a.

Det føles bra å hedre vår historie samtidig som vi hele tiden videreutvikler oss. Jeg ser virkelig frem til å fortsette reisen vi er på, hvor vi skal fortsette å løse utfordringer i våre kunders hjem. Vi skal bare bli enda bedre og tydeligere ut mot kunden, sier Tonström.

Del artikkel:

En møteplass for alle som jobber med netthandel.

Linkedin Twitter Mastodon Youtube

Innhold

  • Nyheter
  • Plussartikler
  • Guider
  • Event
  • Nyheter
  • Plussartikler
  • Guider
  • Event

Om Netthandel

  • Om oss
  • Annonsering og samarbeid
  • Nyhetsbrev
  • Kontakt
  • Om oss
  • Annonsering og samarbeid
  • Nyhetsbrev
  • Kontakt

Allerede medlem? Logg inn her!

Populære kategorier

  • Norge
  • Omnikanal
  • Markedsføring
  • Internasjonalt
  • Logistikk
  • Økonomi
  • Teknologi
  • Betaling
  • Bærekraft
  • Norge
  • Omnikanal
  • Markedsføring
  • Internasjonalt
  • Logistikk
  • Økonomi
  • Teknologi
  • Betaling
  • Bærekraft

GDPR, Annonsering og samarbeid

  • Nyheter
    • Norge
    • Omnikanal
    • Markedsføring
    • Internasjonalt
    • Logistikk
    • Økonomi
    • Teknologi
    • Sponset innhold
    • Betaling
    • Bærekraft
  • Nyheter
    • Norge
    • Omnikanal
    • Markedsføring
    • Internasjonalt
    • Logistikk
    • Økonomi
    • Teknologi
    • Sponset innhold
    • Betaling
    • Bærekraft
Plussartikler
Event
  • Kontakt
    • Om oss
    • Abonnera på nyhetsbrev
    • Annonsering og samarbeid
    • Kontakt
  • Kontakt
    • Om oss
    • Abonnera på nyhetsbrev
    • Annonsering og samarbeid
    • Kontakt
Linkedin Twitter Youtube
Logg inn