Siden i vinter har Clas Ohlson jobbet med å implementere sin nye visuelle identitet. Nå skjer den offisielle lanseringen av de nye fargene og grafiske elementene, som skal være tett knyttet opp til selskapets historie.
I over hundre år har vi utviklet og endret oss. Clas Ohlson startet som et sykkelverksted som utviklet seg til et fremgangsrikt postordreselskap, for så å bli en butikkjede og moderne jernvarehandel. I dag er vi et selskap som forbedrer og forenkler hverdagen i våre kunders hjem med relevante produkter og løsninger. Dette gjør vi i våre butikker, online eller hjemme hos kunden. Vår endringsreise skal også avspeiles i vårt uttrykk, sier CEO Kristofer Tonström, i en pressemelding.
En distinkt logo, et nytt typesnitt, og få farger er nøkkelordene.
Med den nye identiteten blir vi mer synlige. Det blir lett å kjenne igjen et Clas Ohlson produkt eller en Clas Ohlson-butikk, fortsetter Tonström.
For en mest mulig miljøvennlig endring av logo og identitet, vil nye skilter, innredning butikker og produktemballasjer fases inn over flere år. I vinter fikk nyåpnede butikker nye fasadeskilt, andre butikker vil måtte vente.
LES OGSÅ: Slik skal hun lede Clas Ohlson Norge: "Ambisiøse vekstplaner"
Nå er det digitale kanaler og markedsføring som får et oppdatert utseende inspirert av selskapets hovedkontor i Sverige, hvor en tidligere logo har hengt på fasaden siden 1972. Den nye visuelle identiteten er utviklet i samarbeid med Kurppa Husk og BAS.a.
Det føles bra å hedre vår historie samtidig som vi hele tiden videreutvikler oss. Jeg ser virkelig frem til å fortsette reisen vi er på, hvor vi skal fortsette å løse utfordringer i våre kunders hjem. Vi skal bare bli enda bedre og tydeligere ut mot kunden, sier Tonström.