ANNONSE

Cocopanda tok hjem tre priser: ”Skal nesten ikke være mulig”

Einar Øgrey Brandsdal, gründer og daglig leder av Blivakker og Cocopanda.
Foto: Linkedin
therese.karlsrud.haugen

Årets e-handel og Årets Nykommer.

ANNONSE

For andre året på rad har Cocopanda Sverige - Blivakkers svenske søster - blitt kåret til Årets e-handel innen skjønnet av Pricerunner.se. Det ble klart onsdag denne uken. Dagen etter stakk også Cocopanda Polen av med førsteplassen som Årets Nykommer - etter ett år på markedet.

Cocopanda er en nettside som det er lett å navigere seg frem i og som gjør det enkelt å finne det man søker samtidig som deres kundeservice gir informativ og hyggelig hjelp. Det går raskt og smidig og legge inn bestilling og leveringen - som er gratis - skjer innen tiden man har blitt lovet, skriver Pricerunner i sin begrunnelse.

I Polen har selskapet vært nominert i to konkurranser om å bli Årets Nykommer, delt ut av de polske nettstedene Opineo.pl og Ceneo.pl. Dette endte med to nye priser for Cocopanda, som tok hjem både en andre plass og en første plass i et marked med store konkurrenter som Sephora, Douglas, Loockfantastic og Lyko.

LES OGSÅ: Rigger seg for høysesong: "Vi regner med 200 000 forsendelser på en uke"

"Visste ikke engang at vi var nominert"

Einar Øgrey Brandsdal, som er gründer og daglig leder av den norske og internasjonale sminkesuksessen, retter all ære til sine medarbeidere.

At vi vinner andre år på rad i Sverige i kategorien Skjønnhet bekrefter at vi gjør mye riktig. For å være helt ærlig, så har jeg ikke bidratt noe personlig for å få denne prisen. Faktisk ingenting. Prisen er derfor en pris til mine kollegaer og en fortjent annerkjennelse til dem. I min verden så mener jeg de er de dyktigste e-handels menneskene i Nord-Europa, kanskje også på hele planeten Tellus. De har e-handel i sitt DNA, og er betydelig flinkere en meg selv. Jeg visste ikke engang at vi var nominert for denne prisen før vi vant i går, sier han i en kommentar, til Ehandel.

Da selskapet startet i Polen i fjor skal det kun ha vært én ordre som tikket inn første dagen tross aggressiv markedsføring. Siden da har det bare gått oppover.

Polen er et av Europas største land med rundt 40 millioner mennesker. At et selskap fra Kristiansand i Agder kommer nesten helt på topp i et land hvor tusenvis av nettbutikker jobber for å få oppmerksomhet ovenfor kundene skal nesten bare ikke være mulig. Et lite mirakel med andre ord, sier Brandsdal.

LES OGSÅ: Brandsdal Group utvider: "Målet er å male Europa rosa"

Skal øke med 30 prosent

Fremover vil selskapet fortsette å farge Europa rosa og neste steg i ekspansjonsplanen er Nederland i 2021. I tillegg til geografisk ekspansjon utvides også sortimentet.

Vi har nettopp skrevet kontrakt med Estee Lauder, Mac och Clinique, så nå kommer vi også til å tilby kundene våre et bedre og bredere sortiment, sier Sara Åström, Digital Marketing Manager i Cocopanda.se.

Black Friday nærmer seg med stormskritt og er en viktig dag for mange nettbutikker. I år har Blivakker/Cocopanda et mål om å slå fjorårets salg med 30 prosent.

Vårt mål er å øke salget med 30 prosent mot 2019. Vi jobber tett med våre leverandører og i år har våre leverandører gitt oss produkter for over 3 millioner som vi skal dele ut til våre kunder, når de oppfyller krav som for eksempel å kjøpe et visst antall produkter eller for en bestemt sum fra et merke. Det er noe vi ser at våre kunder virkelig setter pris på. Vi kommer også til å sende live gjennom hele uken, så det vil bli masse spennende innlegg og utdeling av premier, sier Sara Åström.

LES OGSÅ: Sminkegigantens Black Friday - solgte 180 000 produkter

Del artikkel: