Nettbutikker som bruker Collectors tjenester kommer nå til å bli kjent med en ny merkevare, som heter Walley. Dette er en nylansering av forretningsområdet Payments, der alle selskapets e-handelsløsninger inngår. Målet er å bli enda mer "relevante og tydelige for e-handelskunder".
Nå tar Collector et naturlig neste steg der vi velger å skille ut våre betalingsløsninger fra bankens øvrige tjenester. Etterspørselen har økt kraftig de siste årene, spesielt blant nordiske forhandlere med virksomhet i flere land. Med et nytt varemerke og forbedrede produkter skaper vi enda bedre forutsetninger for forhandlerne til å vokse, samtidig som sluttkundeopplevelsen styrkes. Walley har blitt utviklet ut i fra hva konsumenter vil ha idag og hva de kommer til å kreve i morgen, sier Mikael Anstrin, General Manager for Walley, i en pressemelding.
I forbindelse med nylanseringen gjøres det en utviklingssatsning, som blant annet inkluderer en oppdatert versjon av checkouten samt en rekke nye verktøy.
Walley kommer fortsatt til å være en del av den børsnoterte banken Collector.
Vi ser en stor fordel med å være en del av Collector der vi kan dra nytte av finansiell styrke og effektive kredittprosesser. Med ett nytt varemerke og en økt satsning på innovasjon og den nyeste teknologien kommer vi til å kunne forsterke vår posisjon ytterligere. Flere av våre forhandlere er allerede live med Walley og vi har fått veldig positiv respons, sier Mikael Anstrin.