Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Coop Prix med nytt konsept: ”Dette er virkelig en fremtidsbutikk”

F.v.: Wenche Wahlstrøm Løvland, administrerende direktør i Coop Vestviken, Ilja Kotliar, butikksjef i Coop Prix Fornebu og Ingjerd Vestengen, kjededirektør i Coop Prix, Coop Marked og Matkroken.
Coop Prix
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

"Målet er å gjøre handleopplevelsen enklere"

ANNONSE

På Fornebu utenfor Oslo skal Coop Prix teste sin nye containerbutikk. Butikken skal være selvbetjent og døgnåpen, samtidig som Coop Prix tester ut ulike konsepter for ytterligere containerbutikker.

Dette er virkelig en fremtidsbutikk. I tillegg til å være nabolagsbutikken for befolkningen på Fornebu, skal vi utvikle og prøve ut tjenester som hører naturlig hjemme på en slik møteplass. Målet er å gjøre handleopplevelsen enklere, bedre og mer tilgjengelig for våre kunder, som også er våre medeiere. Det skal være fort gjort både å få handlet inn til middag, samt å for eksempel leie med seg verktøy til helgens oppussing, sier Ingjerd Vestengen, kjededirektør for Coop Prix, Coop Marked og Matkroken, i en pressemelding.

LES OGSÅ: Hackere krever 600 millioner etter angrep - Coop Sverige holder fortsatt stengt

Butikken på Fornebu åpnet fredag 2.juli. I tillegg til at kundene skal kunne låse seg inn ut og handle uten betjening til stede, vil konsepter som for eksempel utleieboder testes ut. Her skal kundene kunne leie produkter som verktøy og friluftsutstyr. Det vil også være bokbytte tilgjengelig for barn, en mekkestasjon for sykler, samt nøkkelskap for utlevering av nøkler til eksempel Nabobil og Airbnb.

Felles for mange av konseptene vi vil se på, er at de bidrar til en enklere og mer bærekraftig hverdag for kundene ved at produkter de av og til har behov for kan deles med flere. Vi tror det vil være et godt tilskudd til nabolaget og at kundene vil sette pris på at vi hjelper dem med raske og enkle løsninger, sier Vestengen.

Videre er det tenkt at butikken skal kunne dukke opp ved behov på festivaler og andre arrangementer. Det vil også tilrettelegges for pop-up-konsepter der ulike leverandører kan selge bærekraftige eller kortreiste varer. Muligheten med disse containerbutikkene er med andre ord mange.

Vi ser for oss en fremtid der nabolagsbutikken kan følge kundene når det arrangeres en stor festival eller et arrangement litt utenfor allfarvei, avslutter Vestengen.

Del artikkel: