ANNONSE

Dagligvaregiganten får nytt navn

Ole Robert Reitan, CEO i Reitan Retail.
Foto: Øyvind Breivik
therese.karlsrud.haugen

"Vi skal skape verdier"

ANNONSE

Reitan Handel, som har kjente merkevarer som Narvesen, Pressbyrån, PBX, R-kioski, 7-Eleven, Uno-X, YX og REMA 1000, døpes om til Reitan Retail.

Vi skal skape verdier for flere og gi tilbake til samfunnet, sier CEO Ole Robert Reitan, i en pressemelding.

Selskapet har medarbeidere i syv land, og er et ledende detaljhandelsselskap i Norge og Baltikum.

Selv om navnet er nytt forblir målet til våre 39 000 medarbeidere i syv land det samme: Sammen skal vi gjøre hverdagen litt enklere og verden litt bedre, sier han.

Det er over 40 år siden den første REMA-butikken så dagens lys på Bromstad i Trondheim.

Vi har en sterk verdibasert kultur. Den har vært grunnfjellet i vår drift og nøkkelen til suksess siden besteforeldrene mine Ole og Margit Reitan åpnet sin første kolonial i Nonnegata i Trondheim i 1948. Konseptet, franchisemodellen og kulturen vår skal vi forsterke og bygge videre på, samtidig som vi skal fornye oss og skape enda bedre løsninger for kunden i fremtiden, sier Reitan.

I følge selskapet skal Reitan Retail fortsette å være et "nært, enkelt og ansvarlig" selskap.

Del artikkel: