Konsulentselskapet Bain & Company anslår at innføring av netthandel av dagligvarer har blitt fremskyndet med to til fem år i USA og Vest-Europa, som følge av pandemien, og at etterspørselen bare vil fortsette. Til tross for dette har detaljistene hatt problemer med å gjøre netthandelen lønnsom, med høye plukkostnader og pressede marginer på nettleveransene.
Nå har StrongPoint, som er leverandør av detaljhandelsteknologi, lansert det de kaller for "siste generasjon plukkløsning" for netthandel av dagligvarer.
LES OGSÅ: Lojaliteten er høy når vi handler mat på nett
Vi er stolte av vår nyeste plukkløsning. Den er utviklet for å forbedre butikkdriften og å møte den eksponentielle veksten innenfor netthandelen, sier Jacob Tveraabak, CEO i StrongPoint.
Etter å ha jobbet med detaljister i over tre tiår, forstår vi hvor viktig det er å gjøre butikkdriften så effektiv og skalerbar som mulig, noe som også var grunnlaget for videreutvikling av den nyeste versjonen av vår plukkløsning for dagligvarer.
StrongPoint introduserte sin første plukkløsning for 20 år siden. Siden den gang har løsningen gjennomgått en rekke oppgraderinger. Den nyeste plukkløsningen mener de skal redusere lønnsutgifter knyttet til nettbestillinger.
Mange av StrongPoints kunder, som bruker alle funksjonene i løsningen, kan oppnå en gjennomsnittlig plukkhastighet på 240 varer i timen på tvers av alle produktkategorier. Bransjestandarden på plukking av varer er 60-65 varer i timen, skriver selskapet i en pressemelding.