Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Dagligvarekjeden lanserer heldigital reklamasjonsløsning

Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Vil gjøre prosessen smidigere.

ANNONSE

MENY har de siste årene satset sterkt på sin digitale dagligvarebutikk, og sist i høst kunne kjeden fortelle at Meny.no nærmet seg en milliardomsetning. Den digitale tilstedeværelsen styrkes nå ytterligere med en heldigital reklamasjonstjeneste – så slipper altså kundene å returnere til butikk om de skulle måtte klage på en vare.

Dagligvarekjeden er først ut i Norge med tjenesten som ble lansert tidligere denne uken. Ansvarlig for dialogmarkedsføring i MENY, Karoline Melhus, håper at merverdien av tjenesten dessuten kan føre til økt antall kunder og medlemmer.

Det viktigste for oss er å gi eksisterende MENY-kunder gode tjenester og kundeløsninger. Men, vi håper også at merverdien vi gir gjennom våre digitale tjenester gjør at vi tiltrekker oss nye kunder og medlemmer. Vi ser for eksempel at våre kunder setter stor pris sine personlige tilbudskuponger hvor vi gir dem rabatt på varer de kjøper ofte, sier Melhus til Ehandel.

Selve løsningen er utviklet av MENY i samarbeid med utviklerne bak lojalitetsprogrammet Trumf i NorgesGruppen. Med noen få tastetrykk på app eller nettside, kan kunden klage på for eksempel den brune avokadoen som ble med hjem i handlekurven.

Klagen vurderes fortløpende, og anses den som godkjent, får kunden summen for varen overført direkte som Trumf-bonus. Altså må man være Trumf-medlem for å kunne benytte seg av den digitale løsningen.

LES OGSÅ: Nærmer seg milliarden på nett – nå skal kundene bli sunnere

Hos oss skal kundene være trygg på kvaliteten på varene. Er de ikke det, vil vi at de sier ifra. Vi må gjøre terskelen for å klage lav ved å ha en enkel og smidig klage- og kompenasjonsprosess. Vi lever av fornøyde kunder, sier Melhus i en pressemelding.

Foreløpig er tjenesten kun tilgjengelig for MENYs kunder, og det er ikke klart om den skal videreføres til NorgesGruppens resterende dagligvarekjeder, opplyser Melhus.

Vi håper at vi fortsetter å score høyt på kundetilfredshet. I tillegg bidrar den nye løsningen til at klagene blir bedre systematisert, noe som gjør det enklere for oss å ta tak i og prioritere forbedringsområder avslutter Melhus.

Del artikkel: