Hvor vil han ikke avsløre, men Lindstad sier at den første butikken forventes å åpne i april.
Den er akkurat i dette området, fordi det er en godt etablert merkevare som er godt kjent for turistene som kommer til Norge. Vi vil være der hvor turistene ferdes, og det er det som er strategien rundt hvor vi ønsker å åpne butikker, sier han till avisen.
Vise frem bredden
Ifølge Lindstad har de en ønskeliste over steder hvor det kan være aktuelt å åpne flere butikker senere i år. Han sier imidlertid at de ikke vil åpne før de har funnet rett lokasjon.
Dessuten er det veldig følsomt, fordi vi har veldig gode wholesale-partnere, butikker som vi selger til i dag og som vi ikke vil ødelegge for. Vi vil at de skal høre det av oss først før vi går ut med det offisielt.
I dag står grossister og forhandlere for de største salgskanalene til Dale of Norway. Slik vil det fortsatt være, sier Lindstad. Men å åpne egne butikker gjør det mulig å vise frem bredden i selskapets produkter og å utvide markedet.
Og han lukker ikke døren for butikker utenfor Norge.
Jeg sier ikke nei til det, men det er først når den tiden er moden. Vi har mange andre ting vi skal gjøre før det er naturlig å gjøre det. Det er min vurdering, sier Lindstad.