Vi ser at det har en tydelig effekt at vi ikke bare finnes på nettet eller i de fysiske butikkene våre, men begge steder, og at det er de ansatte som selv styrer showet og legger ut bilder, prøver klærne og interagerer med kundene. Det skaper en relasjon som også trekker kundene inn i butikkene, forklarer Christensen.
Å være til stede i begge verdener er altså det som fungerer best for Marc Lauge. Christensen mener at effekten av å bruke selskapets ansatte er så stor, at det gir håp for lønnsomme fysiske butikker.
Det gir tydelig mer trafikk og interaksjon når det er de butikkansatte som styrer sosiale medier, og det trekker også kundene inn i de fysiske butikkene. På den måten er vi til stede i begge verdener, og den ene forsterker den andre, sier Christensen.
LES OGSÅ: Slik skal Zalando løse bransjens dyre returproblematikk
"Vinn-vinn for alle"
Også Thomas Obelitz Høgsbro-Rode, Managing Director i konsulentselskapet Impact, har troen på at en omnikanal løsning må til for å få returratene ned.
I moteindustrien er den største utfordringen at klærne sitter forskjellig fra person til person, og det er en av grunnene til de høye returratene. Flere av de store aktørene prøver å løse problemet teknisk med avatars og kunstig intelligens, som kan hjelpe med å finne riktige størrelser, alternativer og inspirasjon, men det er et vanskelig problem å løse utelukkende på nettet, sier Høgsbro-Rode.
Å kunne returnere en vare fra nettet i en fysisk butikk, der du også kan finne riktig størrelse er vinn-vinn for alle, legger han til.
LES OGSÅ: Forbrukere frykter uetisk bruk av kunstig intelligens – etterspør menneskelig verifisering