Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

De skal hente 5 millioner – ”må utnytte den sterke merkevaren vår”

Henrik Sevaldsen og Morten Gilje, gründerne bak nettbutikken Vivvoe.
Foto: Vivvoe
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Kapitalen skal sørge for videre vekst.

ANNONSE

Vivvoe fikk en flyvende start og det ser ikke ut til at suksessen vil avta med det første. Nå skal de unge gründerne bak nettbutikken som selger blålysbriller hente millioner gjennom Folkeinvest. 

Siden etablering i 2020, da som et pilot-prosjekt, har selskapet hittil solgt over 16 000 brillepar samtidig som man har bygget en gjenkjennelig merkevare. I 2021 endte omsetningen på 5,6 millioner kroner med et driftsresultat på 415 000 kroner.

Med under 2 prosent returer i 2021 er vi trygge på at vi har noe markedet liker. Nå skal vi ta neste steg inn i Sverige og deretter internasjonalt. Så kan vi glede våre kunder og nye potensielle kunder med at vi skal lansere solbriller og andre spennende produkter! For å realisere dette trenger vi kapital og har derfor et mål om å hente 5 millioner kroner gjennom emisjonen, forteller Morten Gilje, med-gründer i Vivvoe, til Ehandel.

Hvorfor falt valget på Folkeinvest?

Det var et enkelt valg da vår visjon er å bygge folkets brillemerke. Gjennom Folkeinvest kan “folket” bli eier. Kunder kan investere i et selskap de selv har kjøpt produkter fra og mannen eller kvinnen i gaten som ønsker å bli med på en spennende reise mot å bygge et internasjonalt brillemerke kan investere i denne emisjonen, sier Gilje.

Han påpeker videre at Vivvoe satser stort og at de vil sørge for at alle som investerer i selskapet blir med på en profitabel og morsom reise. Folkeinvest-kampanjen kan forøvrig følges her

LES OGSÅ: Nettbutikk solgte skjermbriller for 330 000 kroner første måned: "Noe alle vil ha"

Ekspanderer i alle retninger

I tillegg til en ekspansjon til utlandet skal altså også sortimentet utvides. Vivvoe har frem til nå fokusert på å selge blålysbriller med ufargede glass som skal blokkere blått lys fra digitale skjermer. 

Kapitalen skal benyttes til nye kolleksjoner av blålysbriller, solbriller, en egen e-sport-kolleksjon og andre produkter som vi ikke kan røpe for mye om akkurat nå. Samt vil vi bruke kapital på ekspansjon til Sverige og andre land, forteller Gilje.

Kapitalen skal rekke til mangt da selskapet også håper å kunne utvide teamet, satse mer på influencer marketing og legge litt mer i markedsføringen, som de den siste tiden har valgt å holde tilbake på. 

Første kvartal 2022 sammenlignet med første kvartal 2021 viser en økning på 232 prosent. Samtidig har vi opplevd en relativt redusert omsetning fra februar til juni. Dette skyldes at vi har kun har solgt de samme tre modellene blålysbriller hele tiden – og det er derfor vi skal utvide varesortimentet vårt med mye mer spennende produkter, sier Gilje, og uttaler videre:

Samtidig har hele netthandelsbransjen opplevd nedgang grunnet usikkerhet i verden med skyhøye bensinpriser og krig i Europa. Noen grep vi har gjort er å kutte ned på marketing-spend og vi genererer fremdeles salg uten mye push. Vi ser på denne perioden som et tegn på at vi må utnytte den sterke merkevaren vår ved å gå all in og ønsker derfor å invitere alle som ønsker å bli med på emisjonen på Folkeinvest, avslutter Gilje.

Del artikkel: