Mange netthandelsaktører sitter på store verdier i form av kundedata. Og med inntreden av ny teknologi som AI blir det enda viktigere å ha fokus på egen dataplattform og kontroll på egne data, sier Aunan.
Her tror vi Forte Solutions, sammen eksisterende kompetanse i Forte Digital, kan bidra til å hjelpe våre kunder med å skape konkurransefortrinn gjennom bruk av kundedata.
Rekrutterer på høygir
Aunan har mer enn 13 års erfaring fra konsulentbransjen og har jobbet som konsulent og leder i en rekke større digitaliseringsprosjekter. Med seg på satsningen har han fått Erland Hagen, Henrik Killi og Hans Jørgen Matthiasen.
LES OGSÅ: Norsk tech-selskap lanserer kundedataplattform: “Unik i Norden”
Aunan planlegger at selskapet skal runde 10 ansatte ved utgangen av året og rekrutteringen ligger allerede foran denne planen.
Vi skal bistå våre kunder med å realisere verdier i deres forretningssystemer. Det betyr at vi skal gi våre beste råd knyttet til implementering, forvaltning og videreutvikling av Microsoft Dynamics 365-plattformen.
Med meg på laget har jeg en gruppe svært erfarne folk med lang fartstid i bransjen som vil komplementere Forte Digitals eksisterende kompetanse godt, særlig innen dataplattformer, datadrevet markedsføring og e-handel, sier Aunan.
Mer enn 350 ansatte
Forte Digital ble i 2017 startet som et rent teknologimiljø. Siden den gang har selskapet utvidet tjenesteporteføljen med etablering av egne avdelinger innenfor brukeropplevelse, strategisk rådgiving, markedsføring og konsulentformidlingstjenester.
Forte-gruppen teller i dag mer enn 350 ansatte på tvers av Norge, Polen, Tyskland og Danmark. fjor ble det også klart at konsulentselskapet hentet Agnete Tøien Pedersen fra Kahoot for å lede Forte Optimize, Forte Digitals satsning på datadrevet markedsføring.
Eivind Willard, kommersiell direktør i Forte Digital, tror de ulike områdene vil skape gode synergier for kundene.
Med etableringen av Forte Solutions og Forte Optimize vil vi bli en mer komplett digitaliseringspartner for våre kunder. Kompetanse vi nå har fått gjennom Petter og teamet hans kombinert med vår eksisterende ekspertise på kundedata og datadrevet markedsføring, passer som hånd i hanske. Vår ambisjon er å bli Norges beste leverandør på personalisert innhold i markedsføring og digital handel, sier Willard.