ANNONSE

De slo fjorårets elleville rekorder: "Helt rått"

Power-sjefen Anders Nilsen // Foto: Power
Andre året på rad med BF-rekord.
Linn Adine Andersen

Power uttalte tidlig i november at de hadde store håp til årets kampanjeperiode – og jammen ser det ikke ut til at de sorte dagene levde opp til deres forventninger.

Elektronikkjeden økte omsetningen med 7 prosent i Black Friday-helgen sammenlignet med i fjor.

Det er helt rått med stor økning to år på rad. Først økte vi med 27 prosent under Black Friday-helgen i fjor, og nå øker vi omsetningen ytterligere med 7 prosent i år. Folk har åpenbart benyttet denne salgskampanjen til å gjøre noen gode kjøp. Nå har julegavehandelen startet for alvor, sier Power-sjef Anders Nilsen.

Ser vi på de totale tallene for Power i Norge, Danmark, Sverige og Finland, økte omsetningen med 10 prosent sammenlignet med Black Days i fjor.

Våre undersøkelser viste at nordmenn planla tidligere julehandel enn de pleier. Det virker som om mange allerede har sikret seg en god del av julegavene før det store julegaverushet starter nå i desember, sier Nilsen.

De produktene som ble klikket hjem flest ganger er i år AirPods og robotstøvsugere, men også nykommerne sminkespeil og elektrisk varmeteppe har vist seg populære i år. Andre novemberklassikere som kjøkkenmaskiner, TV-er og airfryere har det også gått mange av hos Power.

Telesalget økte med 25 prosent under Black Days sammenlignet med i fjor, så det er nok mange som har sikret seg en ny mobiltelefon til jul. I tillegg har TV-salget gått vanvittig bra, sier Nilsen.

Del artikkel: