Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

De vokser i rekordfart: “Regner med en vekst på 800 prosent“

F.v.: Hedda Næss, Wanda Mashadi, Vita Mashadi og Sigve Næss, her under lanseringen av deres nye smykke-samarbeid.
Foto: WHO IS SHE
Linn Adine Andersen
linnadine@netthandel.no

Søskenparet kan smykke seg med et vellykket konsept.

ANNONSE

Etter to år med drift kan gründerne bak smykkekonseptet WHO IS SHE vise til sterke salgstall og en stor følgerskare som elsker produktene deres. Det er søskenparet Hedda og Sigve Næss som både eier og driver virksomheten, som har et merkbart stort fokus på influensere og spesielle konseptsamarbeid.

Nylig lanserte duoen en egen smykkekolleksjon sammen med influenser-tvillingene Vita og Wanda – en kolleksjon som allerede kan kalles en sterk suksess.

Det gikk over all forventning! Over 3000 personer signerte seg opp på forhåndssalget og ca. 70 prosent av hele kolleksjonen ble utsolgt på et par timer. Totalt ble det solgt i overkant av 1000 smykker, forteller Sigve Næss, medgründer i WHO IS SHE, til Ehandel.

Kolleksjonen som har vært under arbeid i over halvannet år, bestod av ørepynt, ringer og anklets. Etter kun fire timer var tilnærmet hele sortimentet i kolleksjonen utsolgt.

LES OGSÅ: Søskenpar satser i tøff bransje – vil etablere netthandelsgruppe

"Fikk en DM på Instagram"

Søskenparet Næss har tidligere uttalt at de skal være best i bransjen på innholdsproduksjon i sosiale medier. Ett av grepene selskapet har tatt for å oppnå dette er å skape et slags community, SHE-familien, hvor både følgere og selskapet selv deler trendy og estetisk innhold på tvers av sosiale medier.

Det er dessuten et bevisst fokus på å benytte influensere, ikke kun gjennom tradisjonell influencer marketing, men også gjennom eksklusive kolleksjoner med ulike profiler. Denne gangen ønsket Næss å samarbeide med tvillingene Vita og Wanda.

Jeg husker vi fikk en DM på Instagram fra en av jentene veldig tidlig om at de elsket en av tingene våre, hvor jeg svarte med at «det hadde vært gøy å lage en Vita & Wanda ring». At de hadde troen på merket fra starten, såpass mye at de valgte oss til tross for at vi hverken hadde mest erfaring eller var størst på markedet, sier veldig mye om hvem de er, forteller Næss.

Tidligere har WHO IS SHE gjort to kolleksjonsamarbeid, med modellen Åshild Ringhus og moteprofilen Madeleine Pedersen. Det er dog siste samarbeid med Vita og Wanda som skal ha vært størst – både i form av budsjett på markedsføring, størrelse på kolleksjonen og ikke minst omsetningen etter den vellykkede lanseringen.

LES OGSÅ: Influenserne lanserer kolleksjon med smykkegründere: "Ekstremt stolt"

Sikter mot 6 millioner

Det er ikke bare gull og grønne skoger for WHO IS SHE – men det er neimen ikke langt i fra. Omsetningen første hele driftsår, altså i 2021, landet på omtrent 1,8 millioner kroner. I år satser søskenparet på at den eksplosive veksten fortsetter og at man når en omsetning på nærmere 6 millioner kroner.

Vi har hatt et veldig godt år så langt, og regner med en omsetningsvekst på over 800 prosent fra 2021 til 2022, sier Næss.

Det store målet er å etablere en netthandelsgruppe for duoens egne merkevarer. Første steg på veien er allerede tatt med WHO IS SHE, og nettbutikk nummer to kommer i løpet av sommeren.

Vi starter en ny merkevare i sommer som heter Coated Lemon, en fargerik godteributikk med hårklyper og andre hår-accessories, så denne sommeren blir ekstra spennende.

For å kunne håndtere rakettveksten er selskapet på jakt etter flere kloke smykke- og e-handelshoder til selskapet, som til vinteren setter strak kurs mot utlandet.

Videre utover høsten og vinteren vil hovedfokuset være planlegging av ekspandering til utlandet, hovedsakelig Sverige og Danmark, men vi ser også på Tyskland og Benelux-landene som muligheter, avslutter Næss.

Del artikkel: