Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Den norske Klarna-utfordreren vokser kraftig

Daro Navaratnam, gründer og daglig leder i Dintero.
Foto: Dintero
therese.karlsrud.haugen

Har doblet volumet hver måned i et halvt år.

ANNONSE

Det norske selskapet Dintero lanserte tidligere i år sin nye betalingsløsning Dintero Checkout, som Ehandel skrev om i januar. Siden dette har selskapet doblet volumet på transaksjoner gjennom denne plattformen hver måned i et halvt år.

Dintero har gått offensivt ut med sitt mål om å utfordre den svenske betalingsgiganten Klarna. Dette gjennom lavere priser og best kundeservice.

På Dintero Checkout har selskapet gått fra 20 til 120 aktive kunder bare i år, og fra 20 til 280 brukersteder.

Vi ser at kundene setter pris på ny aktør i markedet, og flere har sett sitt snitt til å spare penger ved å bytte til vår betalingsløsning. Vi analyserte en kunde som omsetter for ca 500.000 kr i måneden, og de sparer over 5.000 kr på vår betalingsløsning hver måned mot løsningen de hadde før. For oss er det også minst like viktig å tilby god kundeservice, noe våre kunder har uttrykt spesielt at de setter pris på med oss, sier Daro Navaratnam, gründer og daglig leder i Dintero, til Ehandel. 

Det er flest nettbutikker som bruker Dintero Checkout, men selskapet har også fysiske butikker som kunder.

Handlemønsteret har endret seg etter corona, hvor mange fysiske butikker også har tatt i bruk Dintero Checkout i butikkene hvor kunder kan betale berøringsfritt via Vipps eller faktura. Fordelen for kundene våre som bruker oss både på nett og i fysisk butikk er at de får innsikt på tvers av kanalene, noe som gir svært god oversikt.

Nylig landet Dintero sin største avtale hittil - en kontrakt med transportselskapet VY.

“Vil gjøre oss enda sterkere”

Nå om dagen er selskapet midt i lanseringen av en ny betalingsløsning, som skal hjelpe bedriftene å håndtere kundedata bedre. 

Vi har lansert en Express-løsning, som gjør det mulig for kundene å lagre navn og adresse for raskere utsjekk når de handler.  Denne har vært etterspurt og har noen avgjørende funksjoner som vil gjøre oss enda sterkere i kampen mot Klarna. Foreløpig har vi kjørt pilot med noen få butikker med den nye løsningen. 

Ett nytt land i året

Planen til Dintero er å innta ett nytt marked i året, men selskapet vil foreløpig ikke avsløre for mye om sine ekspansjonsplaner. 

Vi har nå bygd opp en god kundebase i Norge og planlegger en soft launch i et nytt land snart, men holder kortene om når og hvor litt tett til brystet foreløpig, avslutter Navaratnam.

Del artikkel: